Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad betyder felkod E6 pÃ¥ EXH09HL1W  (läst 6335 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse i Hult

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Vad betyder felkod E6 på EXH09HL1W
« skrivet: 08 december 2015, 20:40:14 »
Jag har två st. EXH09HL1W monterade sedan ett par månader. En har funkat Ok men den andra stannar då och då. Den här gången visar den "E6" och symbolen till höger (inte *) blinkar 6 gånger. Vid tidigare stopp har den även visat andra koder men noterade dem tyvärr inte då de ej fanns i manualen. Jag har då lyckats skrämma igång det hela genom de vanliga åtgärderna - bryta strömmen ett tag, ändra "mode" med fjärrkontrollen resetta med "nödstart" under luckan osv. och så småningom har den startat igen men inte denna gång.
Jag kan få den att reagera på kommandon - ställer jag t.ex in fläkt kan jag få den att ventilera men värme vill den inte producera.
Jag har inte hittat någon lista på vad de olika felkoderna betyder och manualen är ju inte till någon som helst hjälp >:(
Finns det nÃ¥gon som vet svaret eller har nÃ¥n god idé?     

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vad betyder felkod E6 på EXH09HL1W
« Svar #1 skrivet: 09 december 2015, 09:49:48 »
E6 är kommunikationsfel mellan inne o ute del

E6 is displayed on indoor unit
Green LED lamp of outdoor unit doesn’t blink.
# If there is no LED lamp blinking,
1. Measure voltage between N1 (neutral wire ) and 3 (live wire) on patching board of outdoor electric box by AC voltage grade of
universal meter. If it is found that there is voltage, check if there is electricity for patching board of indoor unit. If there is no
electricity, check if wiring of indoor unit is correct. Otherwise replace controller of indoor unit.
2. If power supply of indoor unit is normal, check if wiring of outdoor unit is correct and if there is any wrong or loose wiring.
3. If the above two conditions don’t exist, outdoor controller can be replaced directly.
# Any or a few of indicators are normally on,
Such circumstance usually indicates that IC on outdoor controller doesn’t work. Outdoor controller can be replaced directly.
# There is only red indicator blinking
1. Set universal meter to DC voltage grade to measure voltage of detection point 8. If voltage is between 0~3.3V, the signal has
been sent by indoor unit but not received by outdoor unit yet. In that case, replace outdoor controller directly.
2.If voltage of detection point 8 is always around 3.3V or around 0V, set universal meter to AC voltage to measure voltage
between communication wire (2) and neutral wire (N1) on patching board. If voltage swings between 0V and 20V, the signal
has been sent by indoor unit but not received by outdoor unit yet. In that case, replace outdoor controller directly. If voltage
doesn’t change, indoor unit has not sent signal or the communication wire is damaged. Check communication wire or replace
indoor controller.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!