Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: WDH JA2921  (läst 18248 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ehrnholm

  • Gäst
Ehrnholm
SV: WDH JA2921
« Svar #45 skrivet: 30 november 2021, 09:12:49 »
Nä jag var för ivrig när jag köpte. Dom mäter ju inte i kvm utan i kubik. Blir isbildning i röret utt till dräneringsslangen i aggregatet så inte konstigt att den inte trycker ur sig. Har kört varmluftspistol och gasolkanon nu. Får se om det löser sig. Får väl känna mig besegrad och slänga ut den här på köp och sälj om den inte orkar värma

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: WDH JA2921
« Svar #46 skrivet: 30 november 2021, 09:45:53 »
bättre än så här blir inte julas monoblock

Utloggad Boilerplate4U

  • Alltid nÃ¥got nytt att upptäcka
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 207
  • Karma +0/-0
SV: WDH JA2921
« Svar #47 skrivet: 30 november 2021, 10:16:12 »
bättre än så här blir inte julas monoblock
Rätt sak på rätt plats brukar man ju säga. I det här fallet kanske inte så bra för ett 50 kvm garage med betongplatta. Enligt säljaren på Jula den mest populära VP de någonsin haft så vi får se hur det utvecklar sig med nya omdömen om ett tag...

Ehrnholm

  • Gäst
Ehrnholm
SV: WDH JA2921
« Svar #48 skrivet: 30 november 2021, 10:21:40 »
Ja det är väl så. Är nån intresserad på se vad jag menar med trycker ur sig vatten så skicka ett mail så visar jag en video

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: WDH JA2921
« Svar #49 skrivet: 30 november 2021, 14:43:38 »
Rätt sak på rätt plats brukar man ju säga. I det här fallet kanske inte så bra för ett 50 kvm garage med betongplatta. Enligt säljaren på Jula den mest populära VP de någonsin haft så vi får se hur det utvecklar sig med nya omdömen om ett tag...
typiskt säljsnack för de har ju inte haft den så länge..

Utloggad Boilerplate4U

  • Alltid nÃ¥got nytt att upptäcka
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 207
  • Karma +0/-0
SV: WDH JA2921
« Svar #50 skrivet: 30 november 2021, 15:07:38 »
typiskt säljsnack för de har ju inte haft den så länge..
När det gäller försäljningsstatistik finns det ju liksom inget annat att jämföra med än när modellen lanserades i butik, eller hur? ;-)

Jag var där nyligen för ett byte och passade på att fråga i infodisken. Hon sa att i vissa butiker hade den gått åt så snabbt att de knappt hunnit fylla på lagren och var restad på många håll.

Med som sagt, vi får se hur det utvecklar sig med omdömen när kunderna har använt maskinen ett tag...

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: WDH JA2921
« Svar #51 skrivet: 30 november 2021, 19:13:55 »
statistik är ju möjligheternas metod

det säger inget om hur många som kom in i landet eller hur fördelningen var

50 sålda kanske

Utloggad Boilerplate4U

  • Alltid nÃ¥got nytt att upptäcka
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 207
  • Karma +0/-0
SV: WDH JA2921
« Svar #52 skrivet: 30 november 2021, 19:56:00 »
statistik är ju möjligheternas metod.
Eller som man brukar säga: lögn, förbannad lögn och statistik.

Ehrnholm

  • Gäst
Ehrnholm
SV: WDH JA2921
« Svar #53 skrivet: 01 december 2021, 12:58:00 »
Efter mycket om och men så ska jag få en ny. Men den säljs med tanke på att den klarar som bäst av "35"m2.

Asgardpark

  • Gäst
Asgardpark
SV: WDH JA2921
« Svar #54 skrivet: 01 december 2021, 14:04:14 »
Har exakt samma problem, inget åker ut ur slangen.
Ringde julas kundtjänst och de kunde inte göra något utan jag fick ringa qlima kundtjänst. Två timmar tog det att komma fram och de tyckte de var märkligt att den läcker, skulle ta bilder på hur allt var monterat på utsidan och insidan.
De hade sÃ¥lt ca  5000 sa tanten pÃ¥ kundtjänst...och ingen hade varit trasig, vilket jag inte riktigt tror pÃ¥

Mv

  • Gäst
Mv
SV: WDH JA2921
« Svar #55 skrivet: 01 december 2021, 18:53:14 »
Stort varningens finger!!!!!! Kööööp absolut inte gott folk. Pumpen har fungerat klanderfritt till idag och jag har sett att det rinner ut på utsidan men i min förvåning idag blött i köket !!!!!! Och inte lite....absolut en köp ej produkt återstår att se nu hur jula ställer sig till detta

Utloggad Perfa76

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: WDH JA2921
« Svar #56 skrivet: 01 december 2021, 18:53:46 »
Min direkta känsla är att den där slangen för dränering av vattnet som föreslås gå ut genom väggen, att den skulle behöva ha en värmekabel i sig så att det inte riskerar att bli en ispropp i den när det är kallt ute. Ju längre slang utomhus, desto större risk för propp.

En kollega funderar på att skaffa en sådan här värmepump, men avser låta kondensvattnet rinna till en golvbrunn inomhus i det utrymme där den skall sitta.

Någon som kan testa om problemet löses med en kort värmekabel?

Utloggad Boilerplate4U

  • Alltid nÃ¥got nytt att upptäcka
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 207
  • Karma +0/-0
SV: WDH JA2921
« Svar #57 skrivet: 01 december 2021, 19:58:55 »
En fråga till alla som haft problem med dräningen: har ni gjort enligt manualen och öppnat enheten och monterat röret som ska ansluta till dränineringen? Om detta är gjort och det fortfarande är problem med dräneringen skulle jag reklamera maskinen och hävda konstruktionsfel.

Mv

  • Gäst
Mv
SV: WDH JA2921
« Svar #58 skrivet: 01 december 2021, 21:25:57 »
En fråga till alla som haft problem med dräningen: har ni gjort enligt manualen och öppnat enheten och monterat röret som ska ansluta till dränineringen? Om detta är gjort och det fortfarande är problem med dräneringen skulle jag reklamera maskinen och hävda konstruktionsfel.
Hur menar du nu? Öppnar man enheten har man ingen garanti kvar.
Lyft upp enheten pÃ¥ väggen, rikta in de hängande hÃ¥len mot krokarna pÃ¥ upphängningsskenan och sätt enheten försiktigt pÃ¥ plats. Skjut samtidigt röret genom dräneringshÃ¥let. Om den trÃ¥dlösa kontrollen (säljs separat) har köpts, ska den installeras och anslutas.  9 NOTERA:  Änden pÃ¥ den yttre vattenrörledningen ska placeras i ett öppet utrymme eller i avlopp. Undvik skador eller sammandragning av dräneringsröret för att säkerställa att enheten dräneras.

Utloggad Boilerplate4U

  • Alltid nÃ¥got nytt att upptäcka
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 207
  • Karma +0/-0
SV: WDH JA2921
« Svar #59 skrivet: 01 december 2021, 21:50:55 »
Hur menar du nu? Öppnar man enheten har man ingen garanti kvar.
Lyft upp enheten pÃ¥ väggen, rikta in de hängande hÃ¥len mot krokarna pÃ¥ upphängningsskenan och sätt enheten försiktigt pÃ¥ plats. Skjut samtidigt röret genom dräneringshÃ¥let. Om den trÃ¥dlösa kontrollen (säljs separat) har köpts, ska den installeras och anslutas.  9 NOTERA:  Änden pÃ¥ den yttre vattenrörledningen ska placeras i ett öppet utrymme eller i avlopp. Undvik skador eller sammandragning av dräneringsröret för att säkerställa att enheten dräneras.
Sorry, hjärnsläpp - glöm det där med att öppna enheten.

Det var röret jag ville åt. Frågan är om det på något sätt sitter löst och släpper pga av dålig fäste som orsakar läckage inne i maskinen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!