Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: RÃ¥d & Rön har testat Luft-Vatten värmepumpar  (läst 56570 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 9K

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
SV: Råd & Rön har testat Luft-Vatten värmepumpar
« Svar #45 skrivet: 14 januari 2007, 23:08:29 »
Kan nog vara så att det är 10 eller 12 han har till det huset har inte varit så nära, vet bara att den låter en hel del över häcken.

Är lite för långt till Helsingborg för min del är lite närmare att åka direkt till thermia om man skulle vilja lyssna och se lite.

Förutom ljudet så är det en väldigt bra pump så jag är inget negativ mot den så om du tror det.

/Morgan
Daikin EKHBH007A6W1+ERYQ007A+EKSWW300V3

Utloggad orre

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 81
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Råd & Rön har testat Luft-Vatten värmepumpar
« Svar #46 skrivet: 15 januari 2007, 14:41:19 »
Om ni bor i Stockholm och vill komma och lyssna pÃ¥ vÃ¥r pump (Euronom Exoair 7,5) kan ni komma förbi oss. Räcker med om ni stÃ¥r 5 tomter bort sÃ¥ hör ni den väldigt väl. Mätte upp ljudet 1m ifrÃ¥n fläkten 64 dB (a). Ni som läst pÃ¥ lite kanske vet att dB kurvan inte är speciellt linjär (läs: logaritmisk) och att skillnaden mellan 55 och 64 dB e ganska stooor  fiR:. Jämfört med CTC och Autotherm som jag lyssnat pÃ¥ i omrÃ¥det är vÃ¥r pump ett rent skämt.

/Orre
« Senast ändrad: 17 januari 2007, 15:05:25 av orre »
Egnahemshus i 2 plan från 1931 54+40m2 samt oinredd källare och garage om 54m2. Tidigare uppvärmt med gaspanna.

Mitsubishi Electric Ecodan med SW75 YAA. 2 fläktkonvektorer i källare och garage samt 2 elementfläktar om 16 fläktar pÃ¥ äldre radiatorer. 

-RP60, packade ihop efter 4 år
-Euronom Exoair 7.5 R.I.P 2006 på grund av dB.
-Aqua Inverter med Nocria 14 R.I.P 2011/03.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!