Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ännu En nöjd kund!  (läst 3657 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mickekarl

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
Ännu En nöjd kund!
« skrivet: 26 februari 2011, 21:21:41 »
Efter att ha tagit del av detta forum sen 2007,då jag köpte min pump så måste jag få berätta en sak.
Nämligen,jag är skitnöjd med min te9dke(köpt av ts comfort ab)Obs!Jag är ej sponsrad av den firman!
Ett fel har jag haft på pumpen:byte av lager till keramiskt(gick på den förlängda garantin,som jag fick reda på av ts comfort ab!).
Efter telefonkontakt med Firma Varmt och Skönt så kom en kille hem och böt lager,mycket bra service från alla håll!
Hoppas  att ni med alla problem pÃ¥ era pumpar fÃ¥r dom fixade men jag tror att hade alla här köpt en te9dke sÃ¥ hade vi kanske inte haft ett forum ;)
MVH:Micke(karl)

Utloggad Emans

  • Värmepump???
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 196
  • Karma +0/-0
  • SÃ¥ här har det sett ut mest hela vintern.
SV: Ännu En nöjd kund!
« Svar #1 skrivet: 10 mars 2011, 13:44:12 »
Vem är den andra nöjda kunden?  ;D
Team Boro trähus med öppen planlösning frÃ¥n 1986 med vidbyggt garage 127m boyta med Bacho ACJ luftburen elvärme och Ã¥tervinningsaggregat VM1 frÃ¥n villavent. Installerade en Camina Art Etoile täljstenskamin 2006. Förbrukning innan kamin21-22000kwh efter kamin 15-16000kvh. Installerade en Daikin FTXL20G2V1B 20101120. Har en Nibe Compact 200 varmvattenberedare. Vi bor numera 3 personer i hushÃ¥llet äldsta dottern utflyttat 2008. Bor efter kusten i södra hälsingland. Förbrukning 2011  13971kwh + 0.5 kbm ved.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Ännu En nöjd kund!
« Svar #2 skrivet: 10 mars 2011, 19:04:47 »
Vem är den andra nöjda kunden?  ;D

Det måste vara hans fru ;D
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad teery

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Bosatt i östra värmland
  • Antal inlägg: 264
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ännu En nöjd kund!
« Svar #3 skrivet: 10 mars 2011, 19:24:54 »
Jag är nöjd.
Panasonic E12DKE-SPK.Villa på160kvm.Förbrukar 14700Kwh/år

Utloggad Emans

  • Värmepump???
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 196
  • Karma +0/-0
  • SÃ¥ här har det sett ut mest hela vintern.
SV: Ännu En nöjd kund!
« Svar #4 skrivet: 18 mars 2011, 17:33:07 »
Jag är nöjd.

Alla har vi vÃ¥ra olika kriterier om vad som är bra......är man nöjd efter att ha bytt kompressor 2 gÃ¥nger och diverse lager i innedel sÃ¥ har man en hög toleransnivÃ¥  :) även om man fÃ¥tt det kostnadsfritt :)  Antar att haverierna hänt pÃ¥ vintern sÃ¥ du har fÃ¥tt lite högre elräkningar?  ;)
Team Boro trähus med öppen planlösning frÃ¥n 1986 med vidbyggt garage 127m boyta med Bacho ACJ luftburen elvärme och Ã¥tervinningsaggregat VM1 frÃ¥n villavent. Installerade en Camina Art Etoile täljstenskamin 2006. Förbrukning innan kamin21-22000kwh efter kamin 15-16000kvh. Installerade en Daikin FTXL20G2V1B 20101120. Har en Nibe Compact 200 varmvattenberedare. Vi bor numera 3 personer i hushÃ¥llet äldsta dottern utflyttat 2008. Bor efter kusten i södra hälsingland. Förbrukning 2011  13971kwh + 0.5 kbm ved.

Utloggad teery

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Bosatt i östra värmland
  • Antal inlägg: 264
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ännu En nöjd kund!
« Svar #5 skrivet: 18 mars 2011, 18:43:44 »
Kompressor har jag aldrig bytt. Ägde en CKP pump förrut som bara strulade. DKE som jag har nu har gått klockrent. Hade ett bekymmer med den för någon månad sedan, det visade sig vara en tempgivare som gett sig.

Iof har jag bytt ut fläktmotor 2 ggr. Kinnan har dock stått för kostnaden bägge gånger.
Panasonic E12DKE-SPK.Villa på160kvm.Förbrukar 14700Kwh/år

Utloggad Emans

  • Värmepump???
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 196
  • Karma +0/-0
  • SÃ¥ här har det sett ut mest hela vintern.
SV: Ännu En nöjd kund!
« Svar #6 skrivet: 18 mars 2011, 20:32:34 »
Kompressor har jag aldrig bytt. Ägde en CKP pump förrut som bara strulade. DKE som jag har nu har gått klockrent. Hade ett bekymmer med den för någon månad sedan, det visade sig vara en tempgivare som gett sig.

Iof har jag bytt ut fläktmotor 2 ggr. Kinnan har dock stått för kostnaden bägge gånger.

Skojade bara ;) skummade igenom dina gamla inlägg lite snabbt..... :)   Tyckte bara rubriken pÃ¥ denna trÃ¥d var kul eftersom de flesta som skriver i denna avdelning har problem. :)  Men naturligtvis sÃ¥ finns det massor av ägare till detta pumpmärke som inte har nÃ¥gra problem, bland annat flera stycken pÃ¥ mitt jobb. ^-^
Team Boro trähus med öppen planlösning frÃ¥n 1986 med vidbyggt garage 127m boyta med Bacho ACJ luftburen elvärme och Ã¥tervinningsaggregat VM1 frÃ¥n villavent. Installerade en Camina Art Etoile täljstenskamin 2006. Förbrukning innan kamin21-22000kwh efter kamin 15-16000kvh. Installerade en Daikin FTXL20G2V1B 20101120. Har en Nibe Compact 200 varmvattenberedare. Vi bor numera 3 personer i hushÃ¥llet äldsta dottern utflyttat 2008. Bor efter kusten i södra hälsingland. Förbrukning 2011  13971kwh + 0.5 kbm ved.

Utloggad GeorgeW

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
SV: Ännu En nöjd kund!
« Svar #7 skrivet: 30 mars 2011, 09:48:34 »
Jag har haft en tuff period med pumpen i början, men mest p.g.a. dåliga erfarenheter hos leverantören. Men nu är allt bra med den! Så jag är då också nöjd med min pump!

/ Ytterligare en nöjd kund!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!