Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe F1245 Inställningar  (läst 2525 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bärgaren

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Nibe F1245 Inställningar
« skrivet: 03 november 2010, 19:07:00 »
Hej
jo jag har en frÃ¥ga om almänna inställningar gradminuter mm av min F1245 rörkillarna slulle ställa in men gjorde aldrig det tror inte dem visste hur man gjorde för dem avrÃ¥de mig frÃ¥n att köpa F1245 pga av för mycket data mm blabla  ??? hur som helst installerad blev den men inställningarna var defenetivt inte bra el patron gick 11 timmar första dygnet och pumpen inget hmm fiR: 220 000 kr betalade jag men men läste pÃ¥ lite forum och tod efter lite inställningar dÃ¥r dÃ¥ blev det bättre 
men skulle vilja ha hjälp med lite grundinställningar så jag kan få det att funka Huset är på 220 kvm mexitegel från 1993 pump är Nibe F1245 12kw med 180 l extra tank till golvvärmen.
Tacksammare för svar kan man inte vara  *vinkar* Sc:,h

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19104
  • Karma +15/-13
SV: Nibe F1245 Inställningar
« Svar #1 skrivet: 03 november 2010, 19:35:31 »
En frÃ¥ga hur det är kopplat är det en extern cirkpump till golvvärmen med en extern givare i extra tanken givaren heter BT25 i info menyn om den används. I sÃ¥ fall ska interna cirkpumpen köras i intermitent läge dvs när kompressorn gÃ¥r. Hastigheten pÃ¥ cirkpumpen ställs i installatörs menyn den nÃ¥r man genom att hÃ¥lla in bakÃ¥t knappen nÃ¥gra sekunder. Diffen pÃ¥ vbf och vbr bör ligga mellan 6 - 8  ºC när kompressorn gÃ¥r. När du ända är inne i menyn kan du justera diffen kbin -kbut till mellan 3 - 5 ºC men den justeringen ska göras när kompressorn har gÃ¥tt en stund. AngÃ¥ende gradminuterna fÃ¥r du prova dej fram ställ upp efter hand och prova det beror pÃ¥ vart givaren sitter ett högre minus värde ger längre mellan starterna man brukar rekomendera att gradminuter när eltillskott ska tillÃ¥tas ska stÃ¥ 5 gÃ¥nger sÃ¥ högt som kompressor start. Du har ju även en kurvlutning som ska justeras in helst utan att innegivaren är aktiverad men det stÃ¥r i manualen hur det görs. Skitsnack av installatören att 1245 skulle ha mycket data är egentligen inte sÃ¥ mycket som skiljer mot föregÃ¥ngaren huvuddunk
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!