Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Värmeväxlare till garage  (läst 1147 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FreddeUme

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Värmeväxlare till garage
« skrivet: 16 december 2012, 08:04:12 »
Hej,
  Gjorde om mitt värmesystem i höst och har nu en Nibe jordvärmeanläggning. Förr hade jag en gamla CTC oljepanna ombyggd till pelletseldning men till den fanns ocksÃ¥ en "värmeväxlare" till garaget. Det vill säga en ca 100 liter behÃ¥llare med glykol med egen cirkulationspump som matade garaget med värme. Allt jag gjorde var att vrida pÃ¥ en kran sÃ¥ gick värme frÃ¥n CTC pannan in i glykolbehÃ¥llaren och jag hade runt 10 grader i garaget efter ett dygn.

När jag rev ut allt i pannrummet inför pannbytet åkte även tanken mot garaget ut. Nu är jag dock sugen att åter få värme i garaget. Vad rekommenderar ni för lösning. Det gamla systemet finns kvar men det tog ganska stor plats och tanken var dåligt isolerat. Funkar det att använda poolvärmare? Vill gärna kunna slå av och på värmen. Garaget är dåligt isolerat så att värma det hela tiden känns onödigt.
Hus utanför Umeå. 150 kvm. Två plan med källare. Golvärme på nedreplan och vanliga vattenradiatorer uppe. 800 meter markslinga och Nibe 1245-8 pump. Har en separat varmvattenberedare som är kopplad till pumpen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!