Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: NA modifieringar  (läst 28227 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad larryd

  • Har litet erfarenheter men ingen riktig
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2718
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: NA modifieringar
« Svar #45 skrivet: 13 februari 2008, 12:23:46 »
Kanske...

lönar det sig inte att "böka" vidare med en Nordic Air. Å andra sidan kan man ju inte investera för mycket i en garagepump, om man vill ha pengarna tillbaka i historisk tid.

Såg i går kväll att SILVAN sålde sina Appliance pumpar för 3.500kr. Kanske har de några kvar om du kontaktar dom? Flera här på forumet har monterat dom själv och verkar nöjda. Med litet tur kan du återanvända en del av installationen.
180m2 i två plan. Dessutom 110m2 källare och garage/souterräng. B.å 1928. Stockholm.
 L/V CTC Ecoair105, dockad mot Pulsonex panna. 2rörs radiatorsystem. VV (efter)beredare 50l. 2st Panasonic E9DKE, varav en i källaren/garage/souterräng.

Utloggad meckarmulle

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
SV: NA modifieringar
« Svar #46 skrivet: 13 februari 2008, 21:49:37 »
Du bör naturligtvis leta reda på din läcka i systemet, sen måste den tömmas helt, vakumsugas och fyllas igen med rätt mängd media. Det går inte att bara fylla på en skvätt, då blir det fel blandning, om den är fylld med 407 förståss.

Utloggad garagesven

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: NA modifieringar
« Svar #47 skrivet: 14 februari 2008, 02:44:57 »
Jorå,... kylkillen letade rätt på läckan och fixade den (drog åt kopplingen vid innerdelen) innan han fyllde på den med R407C, så som det stod på maskinen att det skulle vara, han sa att det var en dyr gas och jag vill minnas att jag fick pröjsa 700:- bara för gasen ca:1kg,... så, om man måste tömma pumpen helt och fylla på igen för att den ska fungera så skulle det bli ca: 1400:- för gasen + jobbet "tiden för den som ska göra det och vacumsuga",.... nu börjar tusenlapparna sväva iväg,.... dessutom så kanske den inte går som den ska iaf, suck, måste nog fundera på hur jag ska göra,... eftersom den inte klarar av att hålla temperaturen som är inställd heller så,...

Jag tror att vi betalade 4000:-eller 4500:-p/st för våra N/A 5500, (vi är fyra stycken som har varsin i våran garagebyggnad, hmm den fjärde är ännu inte monterad) gemensamt för alla är att dom uppför sig lite olika,... förutom att dom skjuter säkringar i perioder,... dvs 5st på 3dgr för att sen bara fungera ett par månader utan att säkringarna går?

Jag har nu en liten byggfläkt från Jula (300:-) som får gå på lägsta farten dygnet runt i veckorna när jag är där, stänger av den över helgen,... jag har iaf 14-16grader när jag är där.

En pump från Silvan?... kan kanske vara något, men det lät inte som något känt märke det heller, kan den klara av att hålla en jämn temperatur kanske?

Lokalen som jag har (hyr kall) har 54kvm och 2,70 i takhöjd, och övervÃ¥ningen är ocksÃ¥ 54kvm och 2,10 i takhöjd,.... och jag fÃ¥r kanske bara hyra den 3-4Ã¥r till, ev längre men det är väldigt  osäkert!...

Vad kan/borde vara mest "kostnadseffektivt" ??? jag vill gärna ha 18 grader året om. tips?

Utloggad larshakan

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: NA modifieringar
« Svar #48 skrivet: 22 februari 2009, 15:56:38 »
Hej

har en na11000-ir som ger 6 blinkar som felmedelande vet du vad det kan vara.
Har även en kabel som vid montering vi inte vet vart den sak monteras på utedelen ? liten balen.

glad för svar

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!