0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hör och häpna...häromdagen kom min specialist-leverantör och bytte motorn. Efter 1,5 månad.
Förvisso...måste det gå åt många. Installatören som bytte motor hos mig sade att han bara hade tre reservmotorer kvar i bilen nu. Det hade gått åt sådana mängder sista tiden.Det måste vara ett jättestort problem som Panasonic kämpar med.
Å joda , det merkes hos andre også . Men ikke så rart det er jo Panasonic viftemotor i min Toshiba også . Og ja , selvsagt er den byttet . Thumbsup Raptus
Mja....Lagret är utslitet. Flera här som har bytt, har konstaterat att det är torrt, blankt och glappt. Det går säkert att smörja, men efter ett tag så kvittrar det nog igen.Det är bättre att få motorn utbytt till en med ny typ av (keramiskt) lager, eftersom det definitivt är ett konstruktionsfel. Tycker att du har betalat för en grej som skall hålla mer än två år.Problemet är snarare hur länge men skall vänta och hur mycket tid man skall lägga ner på att tjata på sin sk "specialist-leverantör" innan man anmäler till generalagenten. Känner att vissa leverantörer missbrukar generalagentens goodwill.Har själv fått kvitter i en av mina Pana E9DKE. Är inne på andra "tjatningsmånaden" nu!
Hej Larryd! Är det helt säkert att alla som har Panasonicpumpar och som får fläktmotorn utbytt verkligen får det nya utförandet på deras fläktmotor med keramiska lager eller?? Kan det vara så att en del får ytterligare en gammal (dålig) variant av fläktmotorn insatt igen eller??Mvh Raffen.