Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NÃ¥gon som haft problem med nyare caldo 35 (ftxs-l/rxl35-k)  (läst 2404 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Geten123

  • Gäst
Geten123
NÃ¥gon som haft problem med nyare caldo 35 (ftxs-l/rxl35-k)
« skrivet: 15 april 2014, 16:53:00 »
Är i taget och köpa ny pump då min gamla sanyo gett upp. Har läst här på fourmet och sett att vissa har haft problem med täta avfrostningar. Är detta problem löst på de nya pumparna och funkar de som de ska? Står och velar mellan en daikin (caldo 35 FTXS35-l och RXL35K) eller en mitsubishi eh35:a. Min gamla Sanyo var det mycket problem med och jag vill ha en pump som inte strular

Tacksam för svar

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Är i taget och köpa ny pump då min gamla sanyo gett upp. Har läst här på fourmet och sett att vissa har haft problem med täta avfrostningar. Är detta problem löst på de nya pumparna och funkar de som de ska? Står och velar mellan en daikin (caldo 35 FTXS35-l och RXL35K) eller en mitsubishi eh35:a. Min gamla Sanyo var det mycket problem med och jag vill ha en pump som inte strular

Tacksam för svar
Hej,

Caldo följer inte dessa täta avfrostningar som gamla Nordic modellen hade.
När den förra generationen av Nordic designades så programmerades avfrostningsparametrarna för täta avfrostningar då våra mätningar visade på en snabbt fallande verkningsgrad när utedelen isade på.
Problemet var att p.g.a. snäva toleranser på NTC givarna så kunde avfrostningar ske utan att de egentligen behövdes.
Denna avfrostningslogik har tagits bort från modellerna.
Caldo K serien avfrostar som vanligt.

Mvh
Daikin

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!