0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fick för 1 år sedan installerat Daikin Altherma av ett mindre företag som gjorde ett bra och snyggt arbete, installatören ringde morgonen efter och frågade om allt var till belåtenhet varvid jag svarade att cirkulationspumpen hörs väldigt högt speciellt nattetid är det besvärande. Detta resulterade i att de kom hit och ändrade Cp.hastighet från läge 3 till läge 1 då det naturligvis hörs mindre eftersom man sänker varvtalet . Läge 1 går an att köra på sommartid men den kalla årstiden behöver jag bättre flöde /genomströmning i radiatorerna det märks skillnad speciellt på handdukstorken när pumpen står i läge 3.Jag har påpekat problemet flera ggr. till installatören att jag vill ha bytt ut denna högljudda cirkulationpump av märke Wilo mot en tystgående som går att köra i valfritt läge utan oljud i huset. De kom hit i och somras och då trodde jag att det skulle ske men då och bytte de bara ut displayen på hydroboxen som inte fungerade korrekt. Trots klagomål så får jag inte det minsta respons varför jag skickade ett mail till Daikin.se men inte ett ljud till svar. Är det så här man sköter kunder som som kommer med synpunkter på en Vp. som är förträfflig men som har komponenter som inte är av bästa sort. Att jag inte är ensam om problemet står ju helt klart när man börjar söka på nätet. Har funderat på att ta kontakt med Svt.Plus och liknade program för att belysa hur Daikin agerar mot sina kunder.Svar på inkomna inlägg=1,Att det är Cp.Det är helt klarlagt det finns inga tvivel.2, Att byta Cp. det är inga konstigheter, frågan är om det är rimligt att jag som kund först skallköpa en komplett anläggning och sedan direkt lägga pengar på arbete och material för att få en godtagbar anläggning utan en massa oljud.3,Jag har själv varit hantverkare med egen firma och skrivit många avtal som alla varit utformade så att båda parter skall vara nöjda innan affären avslutas.Men det kanske inte är så noga idag som förr, det är ju bara att titta fuskande hantverkare på Tv. Att de inte begriper att de fördärvar både för sig själva och andra det är rent otroligt.
Må så vara, men att inte svara på mejl är väl inte så bra, särskilt som dom är snabba om det gäller att sälja, då behöver man inte vänta, men detta gäller över hela linjen oavsett vad man köper.
Nu är det ju mina regler som gäller i detta forum, och vad du eller andra tycker i just denna fråga påverkar mig inte mer än marginellt.Om du gjort ett flagrant övertramp vad gäller ditt inlägg hade jag raderat alltihop, men då du håller dig på en rimlig nivå med din kritik, och även visar läsarna på hur lite du egentligen gjort för att få hjälp av grossisten så anser jag inte att kritiken är så allvarlig, än en gång, alla måste ha rätt att missa ett mail.Egentligen är det ju framförallt du som inte hanterat situationen som man som missnöjd kund bör göra, och det är också därför det dragit ut så länge på tiden att få det hela åtgärdat.