Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bosch Compress 7800i LW - Connect-Key problem  (läst 330 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ilcretzzo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Bosch Compress 7800i LW - Connect-Key problem
« skrivet: 03 januari 2024, 15:44:38 »
Hej alla kloka!

Ursäkta för lång text, jag vänder mig till er som sista instans innan jag förlorar hoppet helt.

Jag installerade en bergvärmepump Bosch Compress 7800i LW. I efterhand fick jag beställa Connect-Key modulen från Bosch för att kunna koppla pumpen upp mot internet.

Sedan september har jag försökt att få den att fungera. Modulen är tydligen kopplad mot internet men läser inga parametrar från pumpen så jag kan varken läsa av eller styra pumpen i HomeCom Easy appen.

- Installatören hävdar att de har gjort allt rätt, att kabeln till Connect-Key var kopplad i kretskortet(heter det så?) från fabriken (enligt manual plint 26 och plint 27)
De säger att jag har förmodligen inte lyckas koppla upp den mot routern.

- Bosch hävdar att Connect-Key är kopplad mot internet, de kan se att den är online och har till och med uppdaterat mjukvaran i den via internet. De misstänkter att Connect-Key är felkopplad i kretskortet och skickat till mig instruktioner (för en annan pumpmodell) för hur kopplingen ska vara (nämligen plint 19, 20 och 26).




Jag har varit i kontakt med installatören/pumpteknikernoch elektrikern som har varit med vid installation. De har varit oseriösa, inte ens kommit hit för att kolla och hela tiden skjutit upp allt sedan september.



Finns det någon som har haft samma problem?



Vad kan felet vara?



Jag har tagit en bild på kraftkortet/installer modulen.

Sladden till Connect-Key består av 3 mindre kablar (en blå, en brun och wn svart). På plint 26 finns en brun. På plint 27 finns en blå. Ingenting på 19 och 20. Till vilken plint är den svarta kabeln kopplat? Eller vilken är den svarta kablen som ska kopplas om? Det står ingenstans i manuallen.
« Senast ändrad: 03 januari 2024, 15:48:42 av ilcretzzo »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!