Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Clivet Schiara 27 till garage  (läst 1289 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ja_garage

  • Gäst
ja_garage
Clivet Schiara 27 till garage
« skrivet: 11 september 2020, 12:35:34 »
Hej!

Har precis beställt en Clivet Schiara 27 till mitt garage på ca 50 kvm.
Kollar man specifikationerna så verkar det vara en riktigt schysst pump till ett bra pris. Men ofta brukar det inte rimma. Någon som har erfarenheter?

Jag får den installerad om någon vecka för 13900 kr efter rot med wifi.

Här finns mer information om pumpen: https://www.klima-therm.com/se/schiara-nordic-inverter-vrmepump-3kw,564,se



Utloggad M@ZE

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
SV: Clivet Schiara 27 till garage
« Svar #1 skrivet: 11 september 2020, 15:59:00 »
Intressant, är själv på jakt efter en "bra" pump till mitt garage på 40kvm. Står inte om det har steglös temperatur och vad den har för underhållstemp eller ?

Vart i landet bor du och vilken firma ?

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Clivet Schiara 27 till garage
« Svar #2 skrivet: 11 september 2020, 17:38:49 »
Hej!

Har precis beställt en Clivet Schiara 27 till mitt garage på ca 50 kvm.
Kollar man specifikationerna så verkar det vara en riktigt schysst pump till ett bra pris. Men ofta brukar det inte rimma. Någon som har erfarenheter?

Jag får den installerad om någon vecka för 13900 kr efter rot med wifi.

Här finns mer information om pumpen: https://www.klima-therm.com/se/schiara-nordic-inverter-vrmepump-3kw,564,se



Återkom gärna med dina erfarenheter efter vintern.
Personligen är det nog en av det klenaste jag har sett på sistone.
2.9 kW vid +7C.

Mvh
D

ja_garage

  • Gäst
ja_garage
SV: Clivet Schiara 27 till garage
« Svar #3 skrivet: 11 september 2020, 20:03:54 »
Bor ungefär 15 norr om Stockholm. Lokal firma som installerar.

Underhållstemp har jag läst mig till på 8 grader. Sedan steglöst 17 till 30 grader. Är vad jag läst mig till. Installatören sa 10 grader vid underhållstemp, men han hade inte stenkoll.

Inte optimalt, hade velat haft en temp på 13-15 grader.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet Schiara 27 till garage
« Svar #4 skrivet: 11 september 2020, 20:25:38 »
Bodde jag 15 mil norr om Stockholm skulle jag nog vilja veta vilken effekt den levererar vid normal utetemperatur vintertid så den räcker till.

SÃ¥g ingen effektuppgift vid ca -7 till -10 som jag nu bara gissar kan vara en normal utetemperatur x antal veckor.
Men det kanske framgick någonstans och ni kanske har milda vintrar
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

ja_garage

  • Gäst
ja_garage
SV: Clivet Schiara 27 till garage
« Svar #5 skrivet: 11 september 2020, 20:31:37 »
Den levererar 2,9/2,7 kw vid -7/-10 grader.
2,4/2/1,7 kw vid -15/-20/-25 grader.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Clivet Schiara 27 till garage
« Svar #6 skrivet: 11 september 2020, 20:49:19 »
I produktbladet ser det ut som värmeeffekten är 0,8-2,9kW och maxeffekten brukar uppges vid +7 grader så därav min förvåning om den skulle ge 2,9kW vid -7 då det brukar skilja en del.

Tror du den är rätt för garaget och dess förutsättningar så är det bara att prova tummenupp

Personligen tycker jag 13900:- efter rot med standardinstallation är överpris för den men det är min Ã¥sikt  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!