Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia D6 startar inte.....  (läst 8703 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LARS6HOC

  • Novis
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Hökerum/Sverige
  • Antal inlägg: 66
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia D6 startar inte.....
« Svar #15 skrivet: 28 november 2015, 17:04:37 »
Det låter inte som konding om det sker något när du "/bryter lite på styrkortet" . Låter som om det är en kallödning eller liknande. Kan du titta på lödsidan på kortet och ev. med någon plast bit "lea" lite på lödningarna och/eller titta på dom med ett förstoringsglas om du hittar något som ser mystiskt ut.

Lars
Värmepump blir installerad Torsdag 151022
IVT GreenLine HE C6  Brunn 130 m, 12 M rör, 10 M till berg, vattenmängd i borrhÃ¥l 1500 l/tim
Har(på väg ut) Elpanna CTC och Vedpanna CTC som installerades av mig själv när jag byggde huset 1981.
Hus: Hultfredshus 95 m2 boyta.  Bor mellan BorÃ¥s och Ulricehamn i Hökerum

Utloggad trionic

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
SV: Thermia D6 startar inte.....
« Svar #16 skrivet: 29 november 2015, 15:43:49 »
Det låter inte som konding om det sker något när du "/bryter lite på styrkortet" . Låter som om det är en kallödning eller liknande. Kan du titta på lödsidan på kortet och ev. med någon plast bit "lea" lite på lödningarna och/eller titta på dom med ett förstoringsglas om du hittar något som ser mystiskt ut.

Lars

Hej Lars...tack för tipset , var själv inne på att det kunde vara nån lödning som bråkade,jobbar inom bilbranchen och träffar på kallödningar lite då och då,kanske ska plocka bort stytkortet och kolla lite innan jag beställer några kondingar...,om jag inte ser nåt får jag väl prova byta kondingar ändå då det verkar vara ett ganska vanligt problem på äldre vp:ar så är det nån snäll själ där ute som kan hjälpa mig med vad för kondensatorer jag kan använda så vore jag jätte tacksam//robban

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!