Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Display virker ikke - Diplomat TWS 1050 (2008 modell)  (läst 1942 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JanRob

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hei

Jeg har sett og lest denne posten: https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=49975.0

Min utfordring er at kondensatorene ikke er like hos meg, se vedlagte bilder av mitt krets-/displaykort.  Er det fortsatt mulig Ã¥ fÃ¥ loddet bort og pÃ¥ nye?  Kan jeg likevel kjøpe disse kondesatorene:  https://www.elfa.se/sv/kondensator-220-uf-16-vdc-105-suncon-16me220ax/p/16722805 ?

Displayet er helt svart nÃ¥.  Verdt Ã¥ prøve Ã¥ bytte kondesatorene før man gÃ¥r pÃ¥ en større jobb?  Eller?  Mulig Ã¥ bytte selve displayet (ser ikke umiddelbart hvordan jeg skal fÃ¥ løsnet det fra displaykortet...).  Eller bare Ã¥ bytte hele kortet til ett nytt - noen som har link til det i sÃ¥ fall?

Takk for svar :)

Mvh
Jan Robert
« Senast ändrad: 14 juni 2019, 20:08:59 av JanRob »

youji

  • Gäst
youji
SV: Display virker ikke - Diplomat TWS 1050 (2008 modell)
« Svar #1 skrivet: 16 juni 2019, 07:15:37 »
Borde fungera att du byter till dom konesatorer som du hänvisar till.Kostar inte många kronor och som du skriver är kortet svart så du har inget att förlora.

Utloggad JanRob

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Display virker ikke - Diplomat TWS 1050 (2008 modell)
« Svar #2 skrivet: 16 juni 2019, 12:44:47 »
Takk :)

Noen som kan fortelle meg hvilken type kondensator jeg mÃ¥ kjøpe / hva slags type dette er?  Evnt. poste en link?

JR

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!