Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Värmepump.se  (läst 1019 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
Värmepump.se
« skrivet: 03 juni 2021, 19:44:07 »
Vad döljer sig bakom webadressen Värmepump.se?
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Värmepump.se
« Svar #1 skrivet: 03 juni 2021, 20:22:19 »
Typ samma som rickard har sin energioffert.se

Köpare gör en intresseanmälan på den tjänst dom söker, köparen får sen 2-3 återförsäljare som hör av sig för att ge offert på det man söker.

Lite väl mycket postorderföretag som ger offert pÃ¥ tex luft/luft som man ser är helt uppÃ¥t väggarna dÃ¥ förslaget inte ens ryms pÃ¥ utrymmet som är tilltänkt  ::)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Värmepump.se
« Svar #2 skrivet: 04 juni 2021, 07:40:05 »
Det är ett i grunden Norskt bolag som har liknande mäklartjänster i Norge sedan många år, diverse hantverkstjänster så vitt jag förstått - och de har nu etablerat sig i Sverige.
Sedan en tid har jag lagt ned min egen tjänst då den var uråldrig och i stort behov av en uppdatering som skulle blivit så dyr att det aldrig lönat sig.
Sedan starten har intäkterna stadigt minskat då fler och fler aktörer sökt sig in på denna typ av mäklerimarknad och jag har därför accepterat ett förslag från nämnda företag om ett samarbete, "Energioffert.se" visar nu alltså deras formulär istället för mitt (Som var bättre om ni frågar mig) och jag får en kickback för alla förfrågningar som kommer via mina länkar.
Ger ungefär samma resultat som tidigare, kan väl utan att överdriva säga att den där tjänsten inte gör mig rik, men jag hoppas ändå att det är ett enkelt sätt att få in några offerter från skapligt seriösa företag - jag har i alla fall fått väldigt få klagomål under de år jag drivit energioffert.se i egen regi, så jag tror inte att de som nyttjar dessa tjänster är mer oseriösa än företagen i denna bransch i allmänhet, kanske t.o.m mer seriösa med tanke på den lilla mängd klagomål jag fått under årens lopp.
Tjänsten fungerar i stort så att varje förfrågan skickas ut till X antal företag i området som betalar en summa för tjänsten, det åligger sedan dem att lämna offert till den som begärt det. Som privatperson förbinder man sig inte till något, men det kan de några offerter som gör det möjligt att jämföra priser och förslag med de offerter man på egen hand tagit in - som jag ser det kan det sällan skada att se vad andra erbjuder, även om det slutar med att man köper av någon lokal känd firma - det kan dessutom göra det möjligt att pruta lite om man ser att priserna som kommit in via tjänsten ligger avsevärt mycket lägre med likvärdiga alternativ.

Jag var ju tidigt ute med energioffert, och planen var förstås att tjäna pengar, men även att hjälpa både köpare och säljare att hitta varandra utan allt för stor arbetsinsats - jag vidhåller fortfarande att denna typ av tjänst kan gynna alla parter så länge företagen är seriösa.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Värmepump.se
« Svar #3 skrivet: 04 juni 2021, 09:14:36 »
det finns massor av dylika tjänster
gemensamt är att de vill ha betalt av mig innan jag får reda på vad kunden vill. jag måste prenumerera på tjänsten oavsett om det kommer några offert förfrågningar eller inte.
dorunner proffs mm.
kommer det någon förfrågan är den så knapphändig att man måste ringa upp kunden för att veta mer och då betalar jag till bolaget kanske 300.- för telefonnumret för att veta att det inte alls stämmer i underlaget. En del vet jag vilka de är och ringer dessa utan att anlita tjänsten men de svarar inte... en del är oförstående.
Bra affärsidé för dessa aktörer ointressant för mig!
Jag har erbjudit att kickback till dessa vid avslutat affär om betydligt högre summor men de tackar nej för att de vet att det blir för få genomförda affärer och de då tjänar sämre.
Hur vet jag att det blir få affärer jo för att samma anbudsförfrågan kommer ut igen och igen och igen ofta i samband med rabatterat pris.
man får osökt tanken att många bulvaner är med...

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Värmepump.se
« Svar #4 skrivet: 04 juni 2021, 09:42:16 »
Som sagt, jag tyckte att min tjänst var bättre än alla andra där ute, där fick man betydligt mer info om vad kunden var ute efter, och förutsättningarna med avseende på adress, hustyp mm, mm, och man betalade bara för de förfrågningar man var intresserad av, ingen fast kostnad.
Riktigt hur alla andra tänker som vill ha betalt även om det inte är någon kvalitet för förfrågningarna förstår jag inte.

Jag tror dock att de flesta skulle upphöra med abonnemanget om det inte lönade sig, men vad vet jag.  dontknow
Det kan ju även vara olika pÃ¥ olika stora orter, huruvida det lönar sig eller ej, och mycket beror ju förstÃ¥s om man kan erbjuda ett brett utbud av varor och tjänster eller är mer nischad mot en viss typ av värmepump. 
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Värmepump.se
« Svar #5 skrivet: 09 juni 2021, 16:10:05 »
Som sagt, jag tyckte att min tjänst var bättre än alla andra där ute, där fick man betydligt mer info om vad kunden var ute efter, och förutsättningarna med avseende på adress, hustyp mm, mm, och man betalade bara för de förfrågningar man var intresserad av, ingen fast kostnad.
Riktigt hur alla andra tänker som vill ha betalt även om det inte är någon kvalitet för förfrågningarna förstår jag inte.

Jag tror dock att de flesta skulle upphöra med abonnemanget om det inte lönade sig, men vad vet jag.  dontknow
Det kan ju även vara olika på olika stora orter, huruvida det lönar sig eller ej, och mycket beror ju förstås om man kan erbjuda ett brett utbud av varor och tjänster eller är mer nischad mot en viss typ av värmepump.
jo de har ju inte bara värmepumpar utan golvslipning och skorstensmurning ros klippning you name it. troligtvis är VP en mycket liten bit i resp koncept

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!