Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Diplomat 10, Displayfel  (läst 961 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulrich

  • Gäst
Ulrich
Thermia Diplomat 10, Displayfel
« skrivet: 22 september 2018, 02:26:09 »
Hej!
Först ursäkta den dåliga svenska. Jag är från Tyskland och skriver med google översättare.
Med min värmepump Thermia Diplmat 10, byggd 2007, har kontrolldisplayen och kontroll / varningslampan nu misslyckats. Varmvattenverk. Under värmeböljan sänkte jag rumstemperaturen till 15 ° C. Naturligtvis kan jag inte höja rumstemperaturen igen.
Jag läser här att kondensatorerna på tavlan troligen torkas ut. Jag har beställt nya, men det går tyvärr till måndag.
Det finns ett gränssnitt "externt" på styrenheten. Jag misstänker att detta är ett bricka eller liknande. kan anslutas för att komma till data och inställningar preliminärt.
Vet någon hur man får golvvärmen köra med kort varsel?

Med vänliga hälsningar, Ulrich

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29375
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Thermia Diplomat 10, Displayfel
« Svar #1 skrivet: 22 september 2018, 21:15:54 »
Hi, ist es kontakt 307-308 sie denken aus?
Mit ein 10 kOhm resistenz senken sie die innentemperatur mit funktion "raum senken".
Kontakt 303-304 ist für "raum platte" es ist ein anzeige für einstellungen "Raum"
« Senast ändrad: 22 september 2018, 21:30:31 av Carl N »
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Ulrich

  • Gäst
Ulrich
SV: Thermia Diplomat 10, Displayfel
« Svar #2 skrivet: 22 september 2018, 22:32:59 »
Hej tack för svaret. Men jag förstod det inte. Det kan bero på översättningen. Prova det en gång på engelska?

Tack, Ulrich

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29375
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Thermia Diplomat 10, Displayfel
« Svar #3 skrivet: 23 september 2018, 21:30:16 »
We try with english, my german is probably not so good.  ::)
I'm not sure what the question is?
You say that you're gonna fix the capacitors?
You want to know about the posibilities to connect different devises on the control card?
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!