Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Injustering golvvärme  (läst 836 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Martinvi

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Injustering golvvärme
« skrivet: 11 september 2018, 13:40:54 »
Jag har ett vattenburet värmesystem kopplat till en IVT490 och får inte riktigt koll på värmen i alla rummen. Jag har efter en del Goolglande kommit fram till att vissa av styrdonen har lagt av. Se bild där nr 5,6 och 9 inte rör sig trots full mutter på rumsgivarna.
Tänker jag helt fel om jag skulle välja att plocka bort alla styrdon, även de som fungerar och istället justera in flödet per slinga med strypkopplingen på den nedre raden enligt installationsflödet från VVS-killen när huset byggdes? Och sen ställa in rätt kurva på värmepumen och låta den sköta hela husets värme, helt utan styrdon?

Flinta1

  • Gäst
Flinta1
SV: Injustering golvvärme
« Svar #1 skrivet: 11 september 2018, 18:24:11 »
Jag har tagit bort alla styrdon = alla slingor är fullt öppna! Sen är det bra att hitta en kurva som passar, för mig fungerar det perfekt på detta sätt. tummenupp

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!