Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: TB Larm, kan jag göra nÃ¥got själv?  (läst 831 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

EmilJ

  • Gäst
EmilJ
TB Larm, kan jag göra något själv?
« skrivet: 16 augusti 2018, 08:29:24 »
Hej,

Underbart att det finns såna här forum.

Jag har en Mitsubishi HM270V samt utedel.

Igår när jag duschade blev det lite kallt...pumpen visar röda lampor samt "TB Larm". Har provat att starta om den med brytaren, men felet kvarstår och inget tappvarmvatten i sikte. Har även kollat över säkringarna med en multimeter och allt är helt.

Innan jag ringer in en dyr service-kille, finns det något jag kan göra själv? Vad kan felet vara?

Tack!

EmilJ

  • Gäst
EmilJ
SV: TB Larm, kan jag göra något själv?
« Svar #1 skrivet: 16 augusti 2018, 08:31:54 »
Tillägg:

Utedelen rör inte på sig alls, men jag tycker det verkar som ett klickande ljud ett par gånger när jag starar om pumpen...

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29382
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: TB Larm, kan jag göra något själv?
« Svar #2 skrivet: 16 augusti 2018, 09:58:33 »
Det är nog temperaturbegränsaren, den måste återställas.
I manualen heter den FD1 och sitter längst ner på ellådan under displayen bakom panelen.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!