0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som näthandlare måste man betala returfrakten om en vara är felaktig.Det kluriga här är väl att själva varan troligen inte är felaktig, utan deras text om vilka tvättar den passar till.Men godkänner de reklamation av varan för att den "inte fungerar" = är felaktig i förhållande till vad de lovat så skall de betala returfrakten, vilket de ju verkar göra.Vid ånger så får man själv stå för returfrakten, men du behöver inte betala den frakt de tvingats lägga ut på din beställning.Jag kan absolut tycka att det är fel att jag som handlare skall behöva stå för den första frakten i de fall kunderna ångrar sig.Skulden för detta kan ju på intet sätt skyllas på mig som säljer varan, ansvaret borde ligga helt på kunden i fall som dessa.Nu står jag ändå för frakterna i fall som ånger, men nog bär det mig emot.Det är en kostnad som man får lov att räkna med och lägga på priset på alla varor man säljer som näthandlare helt enkelt.Kanske är det en regel som skapats för att i viss utsträckning skydda den fysiska handeln mot billig konkurrens.Omvänt kan man tycka att en fysisk butik skulle få betala resan in till butiken om en kund ångrar sig, inte resan in för att återställa varan, utan första resan när man åkte för att köpa den.