Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bosch fjärrstyrning med App?  (läst 4738 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kent_Kurt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Österlen, SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
Bosch fjärrstyrning med App?
« skrivet: 16 december 2017, 03:02:56 »
Hej,
Har någon här erfarenhet av att fjärrstyra sin Bosch värmepump via internet / App?

Utloggad RaXha

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Bosch fjärrstyrning med App?
« Svar #1 skrivet: 22 december 2017, 21:15:56 »
Hej,
Har någon här erfarenhet av att fjärrstyra sin Bosch värmepump via internet / App?

Installerade en luft/vatten från Bosch i veckan som jag har provat att fjärrstyra och det verkar funka, vad är det du funderar över?

Utloggad Kent_Kurt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Österlen, SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
SV: Bosch fjärrstyrning med App?
« Svar #2 skrivet: 26 december 2017, 23:26:35 »
Hej,
Jag har en bergvärmepump Bosch Compress 5000 LW (ej varmvattensmodellen LWM). Fjärrstyrningen går via Boschs ProControl. När jag loggar in i appen ser jag det ni ser på bifogade skärmdumpar. Ingen möjlighet att se eller justera kurva, den visar varmvatten trots att jag inte har VBB integrerat, justerar jag det som kallar temperatur händer inget, ingen info om temperatur på olika kretsar. Ska jag vara krass så visar den inget relevant förutom utomhustemperaturen och (hoppas jag) uppmätt temperatur vid rumsgivaren, men inte ens det är säkert. Har något här bättre erfarenhet av Bosch modul ProControl och deras app EasyRemote?

tsson

  • Gäst
tsson
SV: Bosch fjärrstyrning med App?
« Svar #3 skrivet: 22 september 2018, 06:13:56 »
Installerade en luft/vatten från Bosch i veckan som jag har provat att fjärrstyra och det verkar funka, vad är det du funderar över?

hej,jag har installerat en bosch luft/vatten värmepump,och den funkar finfint:),men får inte appen bosch easyremote att fungera har någon annan lyckats?,kan ni förklara hur ni gick tillväga med inställningarna?

hnak

  • Gäst
hnak
SV: Bosch fjärrstyrning med App?
« Svar #4 skrivet: 04 december 2019, 10:47:02 »
Hej, prova att nollställa gateway, det sitter en knapp bredvid nätverksuttaget, håll in knappen tills det börjar blinka vid nätverksuttaget

MvH
Henke

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!