Skrivet av: electroluxaren
« skrivet: 24 december 2014, 14:11:05 »Jag kan inte se det senariot att han kopplat in kretskortet fel, vet inte riktigt vad som då skulle kunna gå fel.
Läste han inte av felkoderna innan byte?
Eller var det en reservdelsbytare från kylskåpsavdelningen och inte en tekniker som var ute?
Det finns ju en risk att det inte går att få tag på kompletta utedelar längre då produkten utgått men dey går ju att kolla.
Onekligen är det enklast att ge ett kostnadsförslag som man nästan är helt säket på att kunden kommer att nobba.
Att bara byta kompressor kan ju bli kostsamt om man skall göra det rätt.
Så visst är det vits i ditt läge att byta till en ny mitsubishi FH35. Ny garanti ny rengjord innedel ny fläktmotor mm. Bättre effekt, bättre SCOP.
Undvik däremot Att byta till en ny Electrolux. Då jag i alla fall inte imponeras av dess prestanda.
Läste han inte av felkoderna innan byte?
Eller var det en reservdelsbytare från kylskåpsavdelningen och inte en tekniker som var ute?
Det finns ju en risk att det inte går att få tag på kompletta utedelar längre då produkten utgått men dey går ju att kolla.
Onekligen är det enklast att ge ett kostnadsförslag som man nästan är helt säket på att kunden kommer att nobba.
Att bara byta kompressor kan ju bli kostsamt om man skall göra det rätt.
Så visst är det vits i ditt läge att byta till en ny mitsubishi FH35. Ny garanti ny rengjord innedel ny fläktmotor mm. Bättre effekt, bättre SCOP.
Undvik däremot Att byta till en ny Electrolux. Då jag i alla fall inte imponeras av dess prestanda.