Skrivet av: cotn
« skrivet: 09 november 2009, 16:52:57 »Har en Sanyo 123 som inköptes december 2007. Fungerat bra fram tills förra månaden då den helt plötsligt började slå av och på. Vid dessa tillfällen slog jag av och på säkringen vilket fick den att hoppa igång. Sista rycket den hade gick den i flera dagar i sträck utan minsta problem för att sedan tvärdö. Eftersom jag har den 5-åriga trygghetsförsäkringen ringde jag numret till KCC men hamnade till slut hos ett företag som heter Varmt&skönt. Givetvis kunde dom hjälpa mig, tyvärr fick man ju vänta i 3 veckor på reparatören. När han väl kom bytte han kretskort på en halvtimme.
Något som Varmt&Skönt var snabba på var att, trots min garanti, skicka en faktura på 6000 kronor. Notera då att kretskortet kostar 2400 plus moms. Företaget hade bara för resan till mig fakturerat 2369 kronor. Va f#n trodde dom? Trodde dom jag ringde dit för skoj skull och att vi inte hade någon reparatör här i bygden.
Ringde upp deras "ekonomi-avdelning". Helt plötsligt hörs en kvinnlig röst utbrista - Hallå! ingen presentation. Jag förklarar mitt ärende och hon säger då - Vad är problemet?
Problemet? Jag har ju garanti och har ingen tanke på att betala 6000. Hade jag inte haft garanti skulle jag ju inte anlitat ett företag så långt bort.(16 mil) Hon mumlade i någon minut med en manlig anställd i bakgrunden. Hon skulle kolla upp detta och återkomma sa hon till sist. Otålig som jag är ringde jag åter efter 3 timmar. Då började samma kvinna svamla om nya fakturor. Till sist kunde jag komma fram till att jag inte skulle betala något alls. Puh!
Lektionen kan alltså sammanfattas
1. När man köper luftvärme, kolla detta forum först. Jag levde i villfarelsen att Sanyo var ett kvalitetsmärke...
2. Kolla upp hur servicen ser ut vid eventuella driftstörningar. Att vänta nästan 3 veckor är inte OK.
3. Presentera sig samt prata tydligt om man jobbar med kunder via telefon. Mycket av min irritation kommer just från detta bemötandet. Att kvinnan pratade med brytning var inte det största problemet utan att hon "svamlade" och uppenbarligen inte hade någon koll på min garanti.
4. Förbanna dig själv att du inte satte in en kamin istället...
Något som Varmt&Skönt var snabba på var att, trots min garanti, skicka en faktura på 6000 kronor. Notera då att kretskortet kostar 2400 plus moms. Företaget hade bara för resan till mig fakturerat 2369 kronor. Va f#n trodde dom? Trodde dom jag ringde dit för skoj skull och att vi inte hade någon reparatör här i bygden.
Ringde upp deras "ekonomi-avdelning". Helt plötsligt hörs en kvinnlig röst utbrista - Hallå! ingen presentation. Jag förklarar mitt ärende och hon säger då - Vad är problemet?
Problemet? Jag har ju garanti och har ingen tanke på att betala 6000. Hade jag inte haft garanti skulle jag ju inte anlitat ett företag så långt bort.(16 mil) Hon mumlade i någon minut med en manlig anställd i bakgrunden. Hon skulle kolla upp detta och återkomma sa hon till sist. Otålig som jag är ringde jag åter efter 3 timmar. Då började samma kvinna svamla om nya fakturor. Till sist kunde jag komma fram till att jag inte skulle betala något alls. Puh!
Lektionen kan alltså sammanfattas
1. När man köper luftvärme, kolla detta forum först. Jag levde i villfarelsen att Sanyo var ett kvalitetsmärke...
2. Kolla upp hur servicen ser ut vid eventuella driftstörningar. Att vänta nästan 3 veckor är inte OK.
3. Presentera sig samt prata tydligt om man jobbar med kunder via telefon. Mycket av min irritation kommer just från detta bemötandet. Att kvinnan pratade med brytning var inte det största problemet utan att hon "svamlade" och uppenbarligen inte hade någon koll på min garanti.
4. Förbanna dig själv att du inte satte in en kamin istället...