Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: NÃ¥gon som kan hjälpa mig att identifiera modell pÃ¥ golvvärmefördelare?  (läst 1343 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thoeck

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej,

jag skulle vilja veta vilket märke och gärna också modell det är på min golvvärmefördelare. Golvvärmeslangarna anslutna till fördelaren är LK 16 PEX 2.2. Golvärmeslangarna är anslutna med euro-cone G 3/4" kopplingar. Gissar på att gängan vid ventilerna är M30x1.5? Mina ställdon från min Uponor WGF-fördelare (M28x1.5) är precis för små för att få på. Fördelaren är från ~2011, vet inte exakt dock, köpte huset 2013.

Jag gissar på att det är en LK-fördelare (det är de fördelare jag lyckats googla som är mest lika)? Eller kanske Roth? Eller kanske noname-fördelare?

En av anledningarna till att jag undrar är att jag vill köra Uponors Smatrix styrsystem både mot min WGF-fördelare och mot den här fördelaren.

Jag vill också montera en Uponor Push 23:a mot fördelaren, gissningsvis så behöver jag enbart se til attl tur- och retur-fördelaren inte är förskjutna gentemot varandra, nu ser de ut att vara förskjutna med ca 2.5cm. Jag har redan en Uponor Push 23:a så vill helst använda den.

Om någon kan tipsa om passande plastring för att använda mina Uponor Pro1-ställdon till fördelaren så tas dessa tacksamt emot?

Jag hade tänkt byta ut fördelaren mot en Pro1-fördelare, men det känns onödigt om jag inte vinner något på det?

Tacksam för svar =)

Mvh
Thomas
« Senast ändrad: 07 mars 2018, 07:27:41 av thoeck »

Utloggad Pickle_rick

  • Är verkligen inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
  • Vs-montör
Ser ut som lk fördelare japp, är osäker på om den finns adepter att sätta på deras grejer som passar uponor.
Nibe vvm 320/f2120-12 med 200 liter volymtank

Utloggad thoeck

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej, tack för svaret =)

Jag hittade följande PDF med reservdelar för olika generationer av LK:s fördelare. Tycker inte att min fördelare matchar varken VKF- eller VKF RF fördelaren. LK:s returventil på VKF RF-fördelaren har en rund krage, så ser inte mina returventiler ut:

http://www.lksystems.se/globalassets/lk-systems/documents/broschyrer/lk-reservdelar.pdf
http://www.lksystems.se/sv/produkter/lk-golvvarme/produktsortiment/fordelare-med-tillbehor/fordelare-rf/lk-ventilsats-vkf-rf_77774937.aspx

Har LK fler fördelare eller är min fördelare av annat ursprung?

Utloggad thoeck

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?

Utloggad Pickle_rick

  • Är verkligen inte
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
  • Vs-montör
Släng iväg ett mejl till dom och hör, är dom osäkra får dom bolla med leverantören :) men ser ju ut som den borde passa finns ju inte oändligt med olika storlekar :)
Nibe vvm 320/f2120-12 med 200 liter volymtank

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!