Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour  (läst 3968 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
Är detta nÃ¥gon ny funktion i forumet som jag missat  "You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour"  Grymt irriterande är det iaf.

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour
« Svar #1 skrivet: 13 oktober 2007, 22:14:10 »
hej
haha akta dig storebror ser dig....

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour
« Svar #2 skrivet: 13 oktober 2007, 22:33:29 »
Storebror här...   ???

Har aktiverat denna funktion då forumet ibland har använts av icke seriösa företag som vill marknadsföra sig.
Jag förstår att det kan kännas kränkande för de som bara vill hjälpa men måste tyvärr ha någon form av spärr så att denna funktion inte överutnyttjas.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
Storebror här...   ???

Har aktiverat denna funktion då forumet ibland har använts av icke seriösa företag som vill marknadsföra sig.
Jag förstår att det kan kännas kränkande för de som bara vill hjälpa men måste tyvärr ha någon form av spärr så att denna funktion inte överutnyttjas.

Tjenare storebror..... ;)

Men det är gode irriterande satt nyss och pm:ade med Tomas på tsf.... han hjälper mig med felsökning på min pump och så helt plötsligt så går det inte pm:a..... och alla har ju tyvärr inte msn så man kan snacka där det går ju iofs ringa men tyckte INNAN då det gick att skicka hur många pm som helst att det var ett kanonbra sätt att komunicera. Men men förstår ditt resenomang oxå Rickard.

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour
« Svar #4 skrivet: 17 oktober 2007, 22:24:41 »
hej
håller med VÄLDIGT iriterande...skulle messa med kingen å det slutar funka så det blev telefon i stället...grrrr

Utloggad MangeH

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour
« Svar #5 skrivet: 17 oktober 2007, 22:29:02 »
Storebror här...   ???

Har aktiverat denna funktion då forumet ibland har använts av icke seriösa företag som vill marknadsföra sig.
Jag förstår att det kan kännas kränkande för de som bara vill hjälpa men måste tyvärr ha någon form av spärr så att denna funktion inte överutnyttjas.

Man måste väl ändå regga sig för att kunna skicka PM? Då är det väl bara att stänga av de oseriösa företagen?


Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour
« Svar #6 skrivet: 18 oktober 2007, 06:46:25 »
Storebror här...   ???

Har aktiverat denna funktion då forumet ibland har använts av icke seriösa företag som vill marknadsföra sig.
Jag förstår att det kan kännas kränkande för de som bara vill hjälpa men måste tyvärr ha någon form av spärr så att denna funktion inte överutnyttjas.

Man måste väl ändå regga sig för att kunna skicka PM? Då är det väl bara att stänga av de oseriösa företagen?



Mmm, men då måste jag få veta att de finns?
JAG själv kan inte se vad som skrivs i PM:n utan får bara vissa signaler om att allt inte alltid går rätt till.

Ofta "hjälper" företagen bara folk att hitta rätt, d.v.s. de säljer via PM och den "kund" som blir hjälpt kanske inte ens uppfattar det som otillbörlig marknadsföring utan uppskattar att något företag bryr sig.
Anmälningsviljan av denna typ av inlägg är nog inte så stor i alla fall.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour
« Svar #7 skrivet: 18 oktober 2007, 11:32:13 »
Skaffa Skype, jag har humlan57 som anrop  ;) Själv har jag sen länge skrotat "jätteviruset" MSN...

mvh humlan.

Utloggad MangeH

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 376
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: You have exceeded the limit of 3 personal messages per hour
« Svar #8 skrivet: 18 oktober 2007, 14:16:08 »
Skaffa Skype, jag har humlan57 som anrop  ;) Själv har jag sen länge skrotat "jätteviruset" MSN...

mvh humlan.

Finns faktiskt bra klienter som hanterar både msn och icq protokollet mfl utan att skräpa ner....
(Tex Miranda)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!