Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lagerbyte pÃ¥ innerfläkten till en Sharp XP12  (läst 2913 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cetnor

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
Lagerbyte på innerfläkten till en Sharp XP12
« skrivet: 02 juni 2008, 21:08:04 »
Min Sharp XP12, som nu gått i tre år, började under våren att låtta som när en hårddisk på en PC håller på att gå sönder. så när jag stängde av den i början på maj anmälde jag den för att få garantiservice ( jag köpte en femårig tilläggsförsäkring).

Nu är den åter på plats och den beter sig som om den var ny, tyst o fint, och enligt uppgift, numera också med keramiska lager.

Såvitt jag förstår så är det en Panasonic innerfläkt i Sharp-burken och om jag ionte minns helt fel har det skett garantiutbyten av innerfläktarnas lager på Panasonics maskiner. Varflör erbjuds inte samma sak av Sharp?

Produktgarantin är ju två år för de som inte köpt tilläggsförsäkring. Därför uppmanar jag alla som haft sin Sharp-maskin kortare än två år att begära byte av lagren på innerfläkten oavsett om den börjat låta som en kvittrande fågel eller inte.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!