0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tackar alla för sina synpunkter. Har fått lite förståelse nu iaf. Måste bara tillägga att detta forum är mycket bra om man har några funderingar ang VP i allmänhet. Tackar och bockar för dom kloka svaren och ETT STORT TACK till skaparen av detta forum Thumbsup
4 veckor?
Citat från: Rickard skrivet 26 januari 2007, 13:22:204 veckor?Det tycker jag också låter rimligt, men vad gör man när veckorna rullar på men inget besked om när reparation/utbyte kan utföras ges?
Dödshelgen kan inte bara vara ett stort sammanträffande utan yttre faktorer som påverkar, eller?
En annan faktor är reklamationen i sig, en annan är vad tillverkaren klassar som garantifel.I fallet H16 så tror jag att det sista ordet inte är sagt än.Dödshelgen kan inte bara vara ett stort sammanträffande utan yttre faktorer som påverkar, eller?
Citat från: vpgr skrivet 26 januari 2007, 23:15:10Dödshelgen kan inte bara vara ett stort sammanträffande utan yttre faktorer som påverkar, eller?I mitt fall var det den första avfrostningen på väldigt länge. Har fått uppfattningen att det var så för många andra också, eller har jag missuppfattat allt? Minusgraderna skulle väl i så fall vara en "yttre faktor" om något.
Eg har inte vad tillverkaren tycker, tänker osv med oss konsumenter att göra.När jag köper en vara ingår jag i ett avtal med säljaren. Vad som gäller där är det som står i de papper, garantibevis etc + något som inte går att förhandla bort dvs konsumentköplagen. Konsumentköplagen reglerar vad som gäller mellan mig som konsument och säljaren, inte mellan konsument och tillverkare.
Citat från: MangeH skrivet 26 januari 2007, 23:29:26Eg har inte vad tillverkaren tycker, tänker osv med oss konsumenter att göra.När jag köper en vara ingår jag i ett avtal med säljaren. Vad som gäller där är det som står i de papper, garantibevis etc + något som inte går att förhandla bort dvs konsumentköplagen. Konsumentköplagen reglerar vad som gäller mellan mig som konsument och säljaren, inte mellan konsument och tillverkare.Kan inte göra annat än att instämma i dina synpunkter ThumbsupJag börjar tröttna rejält på den här soppan inkl leverantörer/installatörer som inte håller sina avtal.
Hade det tagit 4 mån för mig så hade jag för länge sedan begärt att få skiten utbytt mot likvärdig produkt av annat märke alt fått köpet hävt. Jag skulle dessförinnan diskuterat med min konsumentvägledare vad som kan räknas som rimlig tid så jag kunde hänvisa till dem i kontakten med företaget. Hade företaget fortfarande trilskats skulle jag köpt en ny någon annan stans och gått till ARN med ärendet om den första. Tyvärr kan handläggningstiden vara upp till ett år där. Dock så är det gratis att göra en anmälan.