Skrivet av: 1
« skrivet: 21 februari 2009, 16:15:39 »Ja, den fungerar nu. Som sagt, det var dålig kontakt i plinten, kanske oxid.
/Johnny
/Johnny
Skrivet av: 1« skrivet: 21 februari 2009, 16:15:39 »Ja, den fungerar nu. Som sagt, det var dålig kontakt i plinten, kanske oxid.
/Johnny Skrivet av: Tystnad« skrivet: 20 februari 2009, 17:45:47 »Tror jag hittade felet åt han. Tjena! hur gick det fick du igång den? Med "glapp" menar du då att kablarna ej var riktigt åtdragna? Frågar av intresse då jag själv råkat ut för detta "fabriksfel" dvs montörerna ej dragit åt några plintar riktigt ,efter ca halvårs drift kom felet plötsligt i dagen då "fläktlarm" kom upp ,två plintskruvar till fläktmotorn ej åtdragna ,den ena av dem knappt alls.Hittade felet av en slump då jag stod och drog lite i sladdarna och då började det blixtra Skrivet av: 1« skrivet: 03 februari 2009, 17:00:40 »Tror jag hittade felet åt han.
Glappt i termostatingången, så den fick lov o starta men sedan glappade till o så höll det på. Skrivet av: sims« skrivet: 03 februari 2009, 16:39:41 »När C blinkar på 2020 betyder det att den inte får lov o start pga högretur eller tids inställning. Kunde inte hitta vad den säger vid C2. Tyvärr
Skrivet av: 1« skrivet: 25 januari 2009, 22:27:42 »Hade säkringen löst hade inte styrkortet fungerat.
Hade motorskyddet löst hade jag fått en felkod. Har löst ut det manuellt och får du felkod. Ang termostat ingången så är den byglad, hade nog inte fått C2 F2 då i displayen. Lutar väl åt styrkortet, men tycker att fläktutgången och komporessorutgången borde inte gå sönder samtidigt. Säkringen på själva utgångskortet är hel den med. Kan säga att när jag kom tid var den helt avslagen. Den startade då 2 gånger mycket snabbt och fläkten gick, men efter det har inget liv kunnat fås i den. C:en börjar blinka efter ett tag i C2 sen blir det fast, men inget händer. /Johnny Skrivet av: ace« skrivet: 25 januari 2009, 19:11:43 »Hej !
2010 har först en automatsäkring till reläkortet...är denna utlöst ? ? sen har jag för mig att det även sitter en säkring på själva reläkortet. är detta OK. så får ni mäta manöverkretsen först kommer motorskyddet..mät före och efter . relät till hastighet 1 mätes via X29 plint 13 före relä, plint 11 utgång från relä hastighet 2 manövern går först via hjälpkontakt på kontaktor 1, sedan vidare till reläkortet X29 in på plint 9 ,ut från relä är plint 7. lycka till . mvh.ACE Skrivet av: FRJO« skrivet: 25 januari 2009, 18:31:22 »2020 har en termostat krets som skall byglas annars går den inte tror det är samma på 2010
Skrivet av: 1« skrivet: 25 januari 2009, 15:14:16 »Har startat om, känt på kablar. Ska mäta imorgon på de små reläerna på styrkorten och se om det är ngt sådant. Annars om det vore ngt annat som blockerar borde väl det synas.
Skrivet av: Tystnad« skrivet: 25 januari 2009, 15:12:20 »Ja detta var ju konstigt??
Om inte C blinkar så skall den ju gå ,blinkar C väntar den ju på att tidsvillkoret är uppfyllt. Det enda råd jag kan ge är att kolla alla anslutningar dvs att kablar sitter fast ordentligt på kretskort och reläer ,har nämligen råkat ut fär att dessa skakats loss eller varit dåligt monterade på fabriken.Slå av strömmen innan ni kollar ,dessutom "resetar" man ju elektroniken genom att bryta strömmen ,så även detta kan hjälpa. Någon snabbstarts kommando känner jag inte till om man inte har SMO10 ,där går det att snabbstarta ,annars får man vänta minst 20 minuter. Skrivet av: 1« skrivet: 25 januari 2009, 15:03:03 »Ja.
Det står ju C2 F2 bla. Då ska väl steg 2 gå på både kompressor o fläkt. Men det händer inget. Det visas inga felkoder heller. Skrivet av: Tystnad« skrivet: 25 januari 2009, 14:59:28 »Har mest använt SMO10 och sällan kollat direkt i VP lilla display.
Men har ni kollat i instruktionsboken? (jag tittar i den nu) Enligt den är det ju bara en siffra efter C ,typ C0 =kompressorn från,cirkulationspump från ,C1 kompressor till ,steg 1 ,cirkulationspump till. Däremot är det ju under längst nere i hörnorna två st olika "00" siffror som har med kanal nr att göra Skrivet av: 1« skrivet: 25 januari 2009, 10:52:50 »Hej.
Försökte hjälpa en grannes kompis med sin 2010 så går på inbyggda styrningen. Inga felkoder. Displayen visar C02 F02, men kontaktorn drar inte. C blinkar inte. Alla givare visar rätt. Ingen spänning på a1 a2 på kontaktorn. HP, LP, MS visar 1/1/1. Är det vanligt att utgångskortet går sönder? Eller styrkortet? Fläkten går inte heller. Finns det något annat som kan blockera att utgången drar fast den visar att kompressorns steg 2 ska gå? Kan bara IVT, så hjälp tack. Även lite info om snabbstart. Om man kan köra utgångar manuellt i någon servicemeny. /Johnny |
|