Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nocria 14 installerad!  (läst 1398 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mrmuppen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 88
  • Karma +0/-0
Nocria 14 installerad!
« skrivet: 23 september 2008, 09:58:57 »
Nu är den uppe!  studs

Eller jag ska säga, det blir klart idag! Installatören anlände vid 17 igår och jobbade på till kl 22 och det som återstår är ett eluttag och nermontering av den gammla pumpen idag.

Jag kunde dock inte låta bli att dra fram en skarvkabel och testa den imorse :) Det är en obeskrivlig skillnad mot den förra pumpen! Snacka om drag, det fullkommligt öser ut värme från denna, det är värre drag i den än att stå framför en 3fas byggfläkt, jag hade höga förväntningar på denna men de har överträffats! Pumpens placering har ändrats både inne och ute, till det bättre i båda fallen tror jag!

Det tog den mindre än 30min(från 1:a gångs start) att höja temperaturen 1 grad längst ifrån pumpen i ett annat rum på nedervåningen(100kvm) hann inte mäta tempskillnaden på övervåningen, den förra gick man ju och kollade om det hände något efter ett par timmar...

Jag har ägnat några månader i detta forum för att kunna välja i havet av pumpar, efter ett evigt läsande och en del frågor med bra svar så blev jag såld på denna pump.

Ska komplettera med lite bilder när det är klart :)
1 och 1/2 plan 140kvm bygg-Ã¥r -77
Luft/luft Fujitsu Nocria 14 installerad i september.
Innan denna fanns en Panasonic pump som är av-installerad nu.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!