0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Enligt han som installerade Nocrian så motsvarar en böj 1 meter rörlängd.
Enligt han som installerade var det handböjar, men han kan ju ha fel.
Kan man böja/bocka rören för hand eller behövs det någon speciell apparat till detta
Givetvis blir ju böjarna "mjuka". Om dom går runt ett hörn eller från väggen o sedan ner så blir ju böjen lika stora i bägge fallen Eller tänker jag fel
Alltså klart bättre med djupare kanaler mensyns ju mycket mera.vanliga standard för värmepumpar tycker jag absolut och jag menar såklart inte att man inte ska dra runt en knut,menade bara att det blir skarpare böjar.Standard är väl ungf 60mm djupa 70-75mm breda.