Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Zibro avfrostar i evighet .Värmer i kylläge .  (läst 8833 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NP

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Rosersberg
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Zibro avfrostar i evighet .Värmer i kylläge .
« Svar #15 skrivet: 30 oktober 2010, 16:34:03 »
Hej , precis sÃ¥ var min InVest inverter  ms 09qd eller va den heter , fick en ny av Trend Import, inga problem.  Jag har en känsla av att det relativt andra fel är ett vanligt fel, kommer inte ihÃ¥g exakt va de sa men att man hade vänt fel eller blandat ihop nÃ¥nting i monteringen är ju uppenbart.

Det felet kan inte uppstå av en felaktig installation. Tror inte att nån firma nekar dig att reklamera, speciellt inte om man visar att man själv förstår sig på de här grejerna..och därför troligtvis inte gjort fel själv..... och erbjuder att visa upp den in action så de får se hur den uppträder. Om de inte hjälper en kund med uppenbart fabrikationsfel på sin pump så får vi se till här på forumet att de inte får några fler kunder...

Verkar va mÃ¥nga som är livrädda att bli arbetslösa för att folk installerar de här sakerna själv. FÃ¥nigt..  Tror knappast det slarvas sÃ¥ mkt bland gds:are... om man gör fel och gasen läcker ut sÃ¥ förlorar man ju en massa pengar. Vem vill det ? Om man hÃ¥ller pÃ¥ med värmepumpar vill man ju spara pengar  :)




Satte i söndags upp en Zibro SC 1832 i garaget .
Inga problem förrän jag startade den .
I autoläge tänds avfrostningslampan .Fläkten pÃ¥ innerdelen stÃ¥r stilla ,pÃ¥ utedelen snurrar den .Innedelen blir iskall .Har stÃ¥tt pÃ¥ över en timme  :( I läge heat samma sak .

I kylläge kommer det skön varmluft ,under förutsättning jag ställer temperaturen pÃ¥ pumpen lägre än inomhustempen. ( Ju varmare det blir inne ju varmare luft blÃ¥ser den ). _/- 
Trycker jag in knappen ( AUTO/COOL) pÃ¥ innerdelen 2 ggr skall ,enligt instruktionsboken,maskinen tvingas i kylläge .Men......den blÃ¥ser varmluft  huvuddunk .

Någon på detta forum som har varit med om något liknande ?

Jag har givetvis felanmält pumpen .Tekniker skulle/skall ta kontakt med mig .Inte hört någet sen i måndags . Får på dom igen .



Eget montage av inVest inverter LLVP MSC-09HRDN1-QD0E 2,9kW 6000kr
Zibro; 2st  s1233 3,7kW a 4500kr. 1 st s1332 3,2kW 5000kr

Utloggad schäfer

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Zibro avfrostar i evighet .Värmer i kylläge .
« Svar #16 skrivet: 25 november 2010, 17:03:15 »
Efter 4,5 veckors väntan och pÃ¥tryckningar är Zibron utbytt pÃ¥ garantin  ;D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!