Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod ?  (läst 3008 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad johnny00

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: BorÃ¥s
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepump? Vad är det?
Felkod ?
« skrivet: 19 januari 2007, 22:16:15 »
Tänkte bara rapportera att jag inte haft en felkod alls *vinkar*, trots att den varit installerad över ett år. Regn, luftfuktighet, snö, minus 25 grader, ett flertal strömavbrott etc...

Det är varmt och skönt och min Toshiba går som en Rolex. Thumbsup
Toshiba RAS-10, 140 m2, Borås

Utloggad citgot

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Felkod ?
« Svar #1 skrivet: 20 januari 2007, 00:12:23 »
Låter bra det, hoppas på samma lycka eftersom jag beställde en RAS-13 igår och får den installerad om drygt en vecka.

/citgot

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Felkod ?
« Svar #2 skrivet: 20 januari 2007, 11:30:37 »
Min passerar snart 3Ã¥r och det som fixats är en panasonic fläktmotor i RAS-10  ;)

Utloggad Panasonic E9

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland, bakom Konsum.
  • Antal inlägg: 431
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Bort med kärnkraften!
    • TBG
SV: Felkod ?
« Svar #3 skrivet: 21 januari 2007, 01:43:03 »
Pojkar kom tillbaka när ni fyller tvÃ¥siffrigt ;D VÃ¥ran Thosiba RAS-13 höll i 13 Ã¥r, innan den somnade in  :'( 1991-2004 RIP.
Under den tiden byttes ett kretskort, kan ha varit nått mer också... Var i mitt föräldrarhem, så man höll ju inte reda på allt.

Utloggad aine72

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Hammarö
  • Antal inlägg: 202
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Felkod ?
« Svar #4 skrivet: 21 januari 2007, 18:19:36 »
Låter bra det, hoppas på samma lycka eftersom jag beställde en RAS-13 igår och får den installerad om drygt en vecka.
/citgot

Får gratulera till ett utmärkt val! Du kommer inte att bli missnöjd! Det är verkligen snabb leveranstid. Antar att det är Ventilationsutveckling du beställt av? De har som policy att leveransen inte ska ta mycket mer än en vecka. I mitt fall tog det 10 dagar från beställning till leverans och det är ju helt ok tycker jag. Var i landet bor du?
Hus på Hammarö utanför Karlstad på 147 kvm fördelat på 2-plan med 73.5 kvm vardera. Relativt öppen planlösning, byggt -79, treglasfönster, dock inte isolerglas. Huset har direktverkande el med LVI-veg.oljeelement i 'stängda' rum, en braskamin Nordfire med fläkt på nv samt en Toshiba RAS-B13GKVP-E Daiseikai LVP installerad 061206. I huset bor 2 vuxna och 3 barn. Total elförbrukning för 2007 hamnade på 15800 kWh.

Utloggad slempelle

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
SV: Felkod ?
« Svar #5 skrivet: 21 januari 2007, 19:43:50 »
ojdå,det var snabba leveranstider det själv får jag vänta 3-5 veckor på min ras-13 beställt hos climatec,har väntat två nu så får hoppas att dom hör av sig snart :)
Faluhus 1-plan 1985 130kvm direkt el icke öppen planlösning braskamin Toshiba Ras B10 EAVP-E(2007)Östergötland

Utloggad citgot

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Felkod ?
« Svar #6 skrivet: 21 januari 2007, 20:34:38 »
Jo, leveranstiden är ju helt OK. Särskilt om man jämför med de andra offerterna jag har fått på andra fabrikat - de hade installerats i mars månad.

Nej, det är inte Ventilationsutveckling utan en "lokal" firma. Eftersom jag bor i Sundsvall och det inte finns en Toshiba-ÅF här fick jag leta i Härnösand för att hitta en.

/citgot

Utloggad Micra

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Härnösand
  • Antal inlägg: 459
  • Karma +1/-1
  • Kön: Man
  • Toshiba RAS B 13 -vinter, Yamaha XVZ 1300 -sommar
SV: Felkod ?
« Svar #7 skrivet: 22 januari 2007, 08:16:36 »

- och om jag gissar på rätt firma i Härnösand, så får du lära känna två trevliga installatörer med stor kompetens och noggrannhet i arbetet. Mycket bra service och kundkontakt dessutom...!! ;)

Hälsningar
Micra
1-plansvilla 103 m² Boro-hus med öppen planlösning i Härnösand. Braskamin + luftburen värme - Bahco sys. (körs numera bara för luftcirkulation/ventilering). Toshiba RAS B 13 EKVP-E fr.o.m. sept.-05.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!