Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Dammsugare la av efter att inte kunnat stängas av  (läst 891 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad azerty

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Estocolmo
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • IVT Vent 202 ägare - Sjukt missnöjd med IVT
Fick problem med min Ultra Silencer i helgen, först kunde jag inte stänga av den när jag dammsög, fick bli att dra ut kontakten för att kunna få den att sluta fungera. När jag väl skulle starta den igen gick den inte igång, har nu låtit den stå i några dagar och den startar fortfarande inte.

Tyckte det stämde in på TS inlägg, med skillnad att det inte kan vara stickkontakten då den i så fall bär ha lagt av, men nu var problemet att jag inte kunde stänga av den, och efter jag dragit ur kontakten startar den inte.

Tyckte den kändes varm efteråt, kan den ha blivit överhettad? Finns inte överhettningsskydd? Nu när den är kall bör den rimligen funka igen kan man tycka. För en så dyr dammsugare så ska fan skiten funka kan jag tycka.

Så några tips? Ska jag plocka isär den? Kan startknappen bara ha lagt av?

Tyckte problemet var rätt så likt denna tråd, men ändå inte då det var stickkontakt som var problem där. https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=60701.0

Utloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3574
  • Karma +2/-0
SV: Dammsugare la av efter att inte kunnat stängas av
« Svar #1 skrivet: 01 juli 2020, 13:52:29 »
Jaa plocka isär och mät upp om startknappen fungerar. Har den gått sönder så förklarar det varför den inte gick stänga av eller starta igen. Det är ju bara en impulsknapp.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Utloggad azerty

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Estocolmo
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • IVT Vent 202 ägare - Sjukt missnöjd med IVT
SV: Dammsugare la av efter att inte kunnat stängas av
« Svar #2 skrivet: 06 juli 2020, 07:44:21 »
Jaa plocka isär och mät upp om startknappen fungerar. Har den gått sönder så förklarar det varför den inte gick stänga av eller starta igen. Det är ju bara en impulsknapp.

Tack för tipset! Ingen aning hur man mäter upp hur den funkar.

Jag skruvade loss en del, men resten satt så förbannat dåligt till att jag gav upp. Tog i allt vad jag hade och slog på knappen istället med näven, efter tredje slaget gick dammsugaren igång igen. Man behöver ibland slå till den för att den ska lira, men den funka i alla fall nu. :)


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!