Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fortfarande tvist om larmande BVP... prisuppskattning pÃ¥ jobb?  (läst 4546 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Jag förstod dig inte riktigt  :-[

Eftersom firman inte har levererat en fullt fungerande anläggning (enligt er tvist) så borde dom avvara sin marginal och låta dig få prylarna till sitt inköpspris.
Dessutom kan du göra rotavdrag på ombyggnadsarbetet.

Man kan tolka Raptors inlägg som att man kan få ROT-avdrag på prylarna, men jag tror inte det var så han menade...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3401
  • Karma +4/-7
Cirkpump Grundfos UP 25-25 180: ca 2000:- ink. moms.
Grymt dyr pump om det är inköpspris.  Köp en 25/40 pÃ¥ Rinkaby, kostar 1335:- (plus 126:- om du skall ha 2st unionventiler 40R/22mm).
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Raptor

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 934
  • Karma +3/-0
  • ...men bättre pÃ¥ ventilation.
Cirkpump Grundfos UP 25-25 180: ca 2000:- ink. moms.
Grymt dyr pump om det är inköpspris.  Köp en 25/40 pÃ¥ Rinkaby, kostar 1335:- (plus 126:- om du skall ha 2st unionventiler 40R/22mm).

Grymt dyrt?  *roflmao*
Jag tittade på en UP istället för en UPS. Men du har ju inget behov att att kunna pumpa media vid -25 ºC.
UPS 25-40 betalar vi 1550:- för ink. unionskoppling. Sedan är det bakbonus på det.
Jaja, 1500-2000 kan vi väl säga då. Det står och faller nog inte på en femhundring.
Bor i 2-plans hus om ca 210m2 beläget i Södermanland. Egenhändigt konverterat från direktel till vattenburet 2009-2010.
Heated by: Mitsubishi Electric Ecodan NG + PUHZ-HRP100 YHA2 "Zubadan 16kW"
Super heated by: Olymberyl vattenmantlad kamin Aidan 21 (15/6) kW samt hemmagjord acktank på 220l.
Cooled by: Panasonic Multisplit "Sverigepumpen"

Exomatic överordnat styrsystem för kamin och VP.

Utloggad srick

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 458
  • Karma +0/-0
@Raptor: Nej så länge jag vet ungefär vad priserna ligger på så jag inte får en faktura på 3k för en cirkulationspump eller så. :)

@purjo__: Japp, man tycker det. Men de tyckte redan att jag betalade för lite när de installerade frikylan, trots att det var de som gett mig priset...  huvuddunk
Bosch EHP9-LW/M med 150m aktivt borrhål och Nibe UKV-100, Veneto FST34 fyrrörskonvektor, innegivare. Bytte från vattenburen el i oktober 2009, enrörssystem med klena enpanelsradiatorer. Souterränghus på 140+50 (inkl 30m2 garage, ca 15grader) från 1982, två mil norr om Göteborg, välisolerad vind men oisolerad platta.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!