Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fyrvägsventil Panasonic  (läst 6154 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad varberg

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Fyrvägsventil Panasonic
« skrivet: 05 november 2008, 20:03:16 »
Har en Panasonic E12 CKP som jag har fått kompressorn utbytt på men inte fått igång på heat. Felkod F11 fyrvägsventilen. Får besked från Citcop att det inte går att byta den. Stämmer det? Eller går det att få igång den på annat sätt?

Varberg

Utloggad ace

  • frostaknöl med 3.2-cert i kombination med livets hÃ¥rda skola,samt en omättlig nyfikenhet pÃ¥ teknik. trÃ¥d-reträtt pga utmattning förekommer.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2703
  • Karma +2/-1
  • ju fler strängar pÃ¥ lyran, ju bättre lÃ¥ter det !
SV: Fyrvägsventil Panasonic
« Svar #1 skrivet: 05 november 2008, 21:37:57 »
Går och går...frågan är om det är värt mödan !
om jag minns rätt så har CKP:n den gamla styrningen med 230vac på fyrvägsventilen vid värmedrift, och spänningslös vid kyldrift.
börja med att mäta om den har korrekt spänning !

om jag även minns rätt ang larmet, så kommer larmet efter en viss (inprogrammerad) tids drift utan uppnåd min-temperatur på givaren som känner kondenseringstempen.
Larmet kan således framkallas av såväl givarfel som soppabrist eller just fyrvägaren. (om jag minns rätt).

mvh. ACE
drygt 800 kvm yta uppvärmd till skiftande temperaturer
husqvarna tekniktank, några solfångarsystem och en Daikin bergvärmepump med 280m borrhål.
Diverse l/l pumpar samt en modifierad nibe 1215 med 140m borra till bostadshuset.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!