Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Jack/skador i metallflänsarna pÃ¥ innedelen  (läst 1362 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Beasten

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
Jack/skador i metallflänsarna på innedelen
« skrivet: 31 januari 2009, 22:33:30 »
Hej!

Har den nyaste IVT Nordic Inverter (har inte modellbeteckningen i huvet, men ni vet säkert vilken jag menar) installerad för två veckor sedan. När jag tog ur och rengjorde filtren i innedelen såg jag att flänsarna i metall under filtren hade massvis med skador och hack och jack, samt att det ute på kanten var mörkfärgat typ inbränt. Någon som sett detta på era modeller? Lite dåligt insatt men "flänsarna" som jag pratar om är väl bra om de är så hela som möjligt för att få optimal verkningsgrad eller?? Och den brända kanten känns inte heller så bra. Öppen för åsikter, skall kontakta installatören ändå men jag vill få lite experttips från er.

/Beasten

Utloggad kjell62

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna Falun
  • Antal inlägg: 1214
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Jack/skador i metallflänsarna på innedelen
« Svar #1 skrivet: 31 januari 2009, 22:48:38 »
Hej!

Har den nyaste IVT Nordic Inverter (har inte modellbeteckningen i huvet, men ni vet säkert vilken jag menar) installerad för två veckor sedan. När jag tog ur och rengjorde filtren i innedelen såg jag att flänsarna i metall under filtren hade massvis med skador och hack och jack, samt att det ute på kanten var mörkfärgat typ inbränt. Någon som sett detta på era modeller? Lite dåligt insatt men "flänsarna" som jag pratar om är väl bra om de är så hela som möjligt för att få optimal verkningsgrad eller?? Och den brända kanten känns inte heller så bra. Öppen för åsikter, skall kontakta installatören ändå men jag vill få lite experttips från er.

/Beasten

 monterings skador ?
mr sharp kanske hade bråttom
när han monterade värme paketet
verkningsgraden är nog marginelt pga små skador
 kjell  *vinkar*
Mitsubishi FH35 + Panasonic E 12-DKE + TE 9
 Hus ca 150 m2 + källare 150 m2 
 
 NIBE 2025-6
 Garage 50 m2 en NE-12 LKE
 Sommarstugan E 9 ckp

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2497
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Jack/skador i metallflänsarna på innedelen
« Svar #2 skrivet: 31 januari 2009, 23:40:48 »
Ett foto är pÃ¥ sin plats  ;)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!