Hej på er!
Jag hävde köpet för ca 1 månad sen.
Min NA maskin krånglade hela tiden, frostade inte av samt klick ljud.
Jag förde anteckningar varje gång insallatörena var här och rättade till fel. Jag antacknade varje tfn samtal till butiken som jag köpte den av. Till en början ringde jag direkt till insallatören som insallerat maskinen.
Men till slut ringde jag butiken han var föga trött på mig och hänvisade till importören. Jag sa till honom att du får hänvisa till vem som helst men som konsument är det butiken och jag som har ett avtal.
Det var en himla massa turer med min pump jag köpte en NA 400 fick i kompensation en NA 11000 den funkade bra till en början men den frostade av dåligt eller inte alls.
Jag ringde till min kommuns konsumenthandledare hon gav mig info vad som gäller för att häva ett köp eller få ngn typ av kompensation.
Butiken ville byta ut min NA till en Sanyo. Men jag hade ingen aning om vilken modell av Sanyo de skulle montera upp istället. Jag var rejält förbannad och ville endast ha pengarna tillbaka.
Importören började ringa och förhöra vilka fel jag hade på min NA. Jag svarade att det borde ni kunna läsa på garantiarbetena som installatörerna varit hos mig och försökt och rätta till.
Min kontaktperson i butiken sa att jag tillslut skulle få pengarna tillbaka och han höll sitt ord. Importören fortsatte att ringa och fråga om jag var missnöjd med min NA.
Mitt råd till er som känner sig lurade av Importörens marknadsföring och lyckad vilseledning. För anteckningar på hur många ggr ni har fel på pumpen, vad insallatörerna utför för garanti arbeten, samt när ni ringde och felanmälde och när de kom.
Själv mår jag så mycket bättre nu när jag lyckades häva köpet. Det var inte roligt att komma hem från jobbet och mötas av etts mattrande ljud. Fläkten tar i isbildningar.
Eller när detskulle gå från + grader till minus grader då visste jag att grannarna skulle titta snett på mig och tröskverket till värmepump,
Hls en fd NA ägare.