Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 11 januari 2021, 06:17:31 »

Se i slutet på tråden ”F2120+VVM320 larm försvann nytt larm istället”
Glöm dock inte injusteringsventil på returen ut från tanken.
Skrivet av: Slumpbild
« skrivet: 10 januari 2021, 22:42:52 »

Får med samma larm, var kopplade du in utjämningstanken och hur stor?
Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 09 januari 2021, 19:25:42 »

Jepp sakta och försiktigt så försvinner isen
Skrivet av: jsdse
« skrivet: 09 januari 2021, 18:58:26 »

Alltså på hela EP1 enligt bilden?

 
Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 09 januari 2021, 18:41:26 »

Häll varmvatten på förångaren kräver ett antal kannor o reseta larmet
Skrivet av: jsdse
« skrivet: 09 januari 2021, 18:38:48 »

japp, alla element är fullt öppna, utedelen är helt isig nu och går inte, återställer jag larmet så kör den en stund men lyckas inte frosta av, eller ja, får felmeddelande och kör inte vidare..
Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 09 januari 2021, 18:27:34 »

Jag har fått/får larmet till och från men det funkar efter man har hällt varmvatten med vattenkanna på förångaren och sedan restar larmet. Har du alla element fullt öppna?
Skrivet av: jsdse
« skrivet: 09 januari 2021, 14:52:35 »

Hej! Jag uppdaterade mjukvaran igår och nu får jag också larm om misslyckad avfrostning.. Hade ju varit bra att googla lite innan man uppdaterade men men... Men Som sagt, jag får larm 228 och utedelen stänger ner sig (???).. Hur ska man tänka då? är det någon fara med att ha larmet aktivt? Är det bara så att inne delen kommer jobba hårdare? Försökte ringa Nibe supporten men dom hade ju inte öppet under helgen..
Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 07 januari 2021, 19:16:40 »

Nu behöver man inte fundera på att back programvaran. NIBE kommer med en uppdatering under januari som kommer ta från tank/beredaren om lågt flöde ev. skulle uppstå. Skönt  tummenupp
Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 07 januari 2021, 17:50:05 »

Jo i denna uppdatering skulle man uppdatera firmware i utedelen och programmet i innedelen.
Jag tror inte hellre det går backa utedelen utan enbart innedelen.
Skrivet av: Carl N
« skrivet: 07 januari 2021, 00:17:07 »

Jag tror inte utedelen kan uppdateras mjukvarumässigt?  Sc:,h
Så det är bara innerdelen som kan backas.

Jag tror inte man ser den gamla versionen, men den ska ligga kvar i nått minne hoppas jag?
Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 06 januari 2021, 17:58:53 »

Min utedelen hängde sej och prg försvann vid uppdateringen. Fick stänga av både ute o innerdelen för att kunna installera nya programvarorna. Hur kan man se om den gamla versionen ligger kvar? Är det i ute eller innedelen man måste backa för att återgå? Går det backa båda?
Skrivet av: Carl N
« skrivet: 06 januari 2021, 17:43:49 »

Är det nån nyligen gjord uppdatering av mjukvara?
I så fall backa till förra versionen genom att stänga av och sen hålla inne OK knappen under uppstart och sen i 10 sek tills den gröna lampan tänds.
Skrivet av: StefanL64
« skrivet: 06 januari 2021, 10:43:04 »

Har sedan uppdaterad programvara haft problem med avfrostning på min F2120+SMO20 med ett antal larm Misslyckad avfrostning. Anläggning har sedan installationen våren 2018 fungerat klockrent fram till nu.(oktober)

NIBE skyller på filter, rördimension, pump (trots att jag har större än de rekommenderar I manualen) Har varit i kontakt med NIBE ett antal ggr per Mail o telefon men nu svarar de inte längre utan hänvisar till installatör.

Har enligt deras rekommendation installerat utjämningstank för ökat flöde och volym men får ändå larm för lågt flöde då o då. Installatören ser inga generella problem i övrigt och vet i nuläget inte hur vi ska komma vidare.

NIBE påstår att vi endast är ett fåtal som har detta problemet, men sett att det är fler i andra trådar som skriver om detta fel.

Skulle vilja att ni som har liknande problem skriver om detta här så vi gemensamt kan visa NIBE hur många vi är som inte kan använda våra anläggningar annat än till varmvatten o värme under delar av året?!

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!