Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nocria Ägare  (läst 3577 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
Nocria Ägare
« skrivet: 17 december 2007, 18:21:00 »
hej
vill bara kolla av med er

ÄR ni nöjda levererar maskinen som ni vill,lever den om mm mm
skriv hur ni upplever erat monster ....fÃ¥ höra ris som ros  Thumbsup

Utloggad annim

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: PiteÃ¥ kommun
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
  • Inte i branschen
SV: Nocria Ägare
« Svar #1 skrivet: 17 december 2007, 20:36:35 »
Hej
Vi är mycket nöjda med värmen men utedelen lever om! Den sitter utanför ett sovrum på väggen, kanske inte det smartaste stället?
Det är på natten man hör den (speciellt när det blir kallare) annars tänker man inte på ljudet.



« Senast ändrad: 17 december 2007, 21:31:49 av annim »
1-plans Fogelforshus -76 med källare och garage. 122+122+28 kvm. Öppen planlösning. Takvärme i hela huset (anv endast i dusch källare). Nocria 14 installerad sept.-07 på markplan. Pelletskamin, Quadrafire (insats) i källaren. Årsförbr. el ca 21000 kwh, pelletsförbrukning ca 4 ton t.o.m. aug-07. Mekanisk frånluft. 2 vuxna 1 barn. 3-glasfönster från -76. vvb -76.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Nocria Ägare
« Svar #2 skrivet: 17 december 2007, 21:10:15 »
säg inte det sÃ¥ Northkingen hör det dÃ¥ hans maskin inte hörs  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ace

  • frostaknöl med 3.2-cert i kombination med livets hÃ¥rda skola,samt en omättlig nyfikenhet pÃ¥ teknik. trÃ¥d-reträtt pga utmattning förekommer.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2703
  • Karma +2/-1
  • ju fler strängar pÃ¥ lyran, ju bättre lÃ¥ter det !
SV: Nocria Ägare
« Svar #3 skrivet: 17 december 2007, 21:25:49 »
jag har satt upp ett par nocrior och fått mycket positiva rapporteringar om dessa, nån tyckte att innedelen lät mycket, men det krävs luftflöden för att få ut effekter..man kan inte både behålla och äta kakan ! ^-^
tycker däremot själv att utedelarna går tyst och fint !
jag har monterat två st som verkligen ska få bekänna färg när det blir kallt..båda i bilverkstäder, med öppnande och stängande av portar mm ! >:D >:D

mvh. ACE
drygt 800 kvm yta uppvärmd till skiftande temperaturer
husqvarna tekniktank, några solfångarsystem och en Daikin bergvärmepump med 280m borrhål.
Diverse l/l pumpar samt en modifierad nibe 1215 med 140m borra till bostadshuset.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Nocria Ägare
« Svar #4 skrivet: 17 december 2007, 21:32:01 »
hej
joo håller med ace,då jag va till jingen .....nää kingen
va jag mest impad av att ytterdelen gick troligt tyst kompresson mulldrade liksom bara

min e12 lÃ¥ter som en sk60 ungefär ...det viner Ã¥ vrÃ¥lar värre än f-n  speciellt dÃ¥ det är kallt

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Nocria Ägare
« Svar #5 skrivet: 17 december 2007, 23:12:16 »
säg inte det sÃ¥ Northkingen hör det dÃ¥ hans maskin inte hörs  ;)

hehe om man monterar en utedel precis utanför sovrumsfönstret sÃ¥ tror jag till och med att en Panasonic TE skulle kunna vara störande...... eller vad tror du Thomas?  ;)

//Krister
« Senast ändrad: 17 december 2007, 23:26:56 av Northkingen »
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Nocria Ägare
« Svar #6 skrivet: 17 december 2007, 23:43:25 »
TE9 kan du ha bÃ¥de inne och utedel under sängen utan att du hör den  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad qvisten

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 692
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: Nocria Ägare
« Svar #7 skrivet: 17 december 2007, 23:48:33 »
TE9 kan du ha bÃ¥de inne och utedel under sängen utan att du hör den  ;)

Ja, en Panasonic är som bäst när den ligger ner packad.  >:D >:D

//Rickard

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Nocria Ägare
« Svar #8 skrivet: 18 december 2007, 00:09:53 »
Dessutom hÃ¥ller dom längre om man inte packar upp dom, frÃ¥ga paxmax  Thumbsup
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Mavu

  • Fujitsu Nocria 14 LBC
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 77
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Björnhundsklubben
SV: Nocria Ägare
« Svar #9 skrivet: 18 december 2007, 08:44:54 »
Kan väl bara hålla med om de som står i inläggen här ovanför. Mycket bra maskin som levererar rejält med värme även när kvicksilvret dyker där ute. låter ju en del när den går på högsta, men den rör ju om rätt så häftiga luftmängder med.

Utloggad JackDaniels

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
SV: Nocria Ägare
« Svar #10 skrivet: 18 december 2007, 15:20:03 »
Hej

Jag har min monterad under sovrumsfönstret på träpanel och när det bli 5-7 minusgrader så hör jag utedelen. Men jag sover lika gott för det, dvs absolut inte störande.
Nocria 18. Radhus 145 kvm 1-1/2 plan i Östergötland. Massor av avstängda elradiatorer från -73

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!