Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblÃ¥set  (läst 21216 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Det är väl snarare återförsäljaren vem det nu är som man kanske kan bli lite nojig för och inte själva aggregatet i första hand!

Sen har man inte alla fakta utan bara ena parten så dra några 100% säkra slutsatser om vem som har rätt är svårt på ett anonymt forum.
Blir du nojig över fÃ¥tal negativa inlägg när du kikar runt pÃ¥ olika forum och omdömmen pÃ¥ saker du funderar pÃ¥ att handla sÃ¥ mÃ¥ste du väldigt ofta fÃ¥ beslutsÃ¥ngest  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Chippe

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 125
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblåset
« Svar #106 skrivet: 03 augusti 2018, 01:04:07 »
Min snart 2 år gamla FH35 värmer nedervåningen lätt men jag måste också ställa in börvärdet ett par grader högre än vad jag vill ha i rummet. Tex 24 om jag vill ha 21-22.

Utloggad M@rtin

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Skurup
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblåset
« Svar #107 skrivet: 12 augusti 2018, 10:41:29 »
Fick min FH35a installerad i Feb,2018. Upplever exakt samma symptom som Grönbete.  Temp pÃ¥ 31 grader och full fläkt fÃ¥r ut liknande temperaturer ca, 45 grader vid 21 grader in vid 0 gradigt ute. 35-40 minuter mellan avfrostningarna.  har svÃ¥rt att värma bottenvÃ¥ningen pÃ¥ 90m2. har även upplevt vibrationer i inomhusdelen . synligt att trumman hoppar. men brukar försvinna om man stänger av och startar igen.

har nu även en FD25a installerad som vi kört under sommaren som ac.

vid test sÃ¥ 24 grader in pÃ¥ FH35an ger ca 10 grader ut jämfört med FD25an som spottar ut ner till 6,8 grader vid samma in temp.  temp pÃ¥ 16 grader och full fläkt.  även vid värmedrift är där märkbar skillnad. 
FD35an är lite större med 800w 

har felanmält och väntar på att få någon att kolla på pumpen.

Utloggad DonPablo

  • License to chill
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2508
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Kyltekniker
SV: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblåset
« Svar #108 skrivet: 19 augusti 2018, 20:10:14 »
Installatören har säkert drällt ut en massa soppa vid installation

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblåset
« Svar #109 skrivet: 21 september 2018, 11:24:45 »
Hej igen :)

Jag har gjort en del justeringar själv på min pump eftersom företaget inte hört av sig fastän den var fel installerad och jag drev det mot Arn.

hursomhelst, utedelen har jag flyttat så att jag nu har 10 cm mellan husvägg istället för 2 cm som jag hade efter att installatören i vintras satte dit den.
Det kan ju göra lite granna.

Satte på den för nån vecka sen, dock smäller det i den nu som det inte gjort innan när den arbetar. Får se hur det går.

Utloggad Bosse64

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblåset
« Svar #110 skrivet: 21 september 2018, 11:42:10 »
Min Toshiba RAS-10JKVP-E från 2003 ger maximalt 60 grader från innerdelen med full fläkt vid plusgrader och ner till 0 grader ute. Hade under många år en tempmätare med sladden instucken genom gallret på de manuella luftflödesreglagen. Sen är det bara till att följa. Om det är -5 ute skickas 55 grader max. -10 och det är 50 grader. Upp till 65 grader om jag bara för att testa kör full värme och fläkt när det är 20 grader ute. Tycker 45 grader verkar oerhört klent när det är -2 ute (som trådskaparen skriver). Men jag kanske har fel.
« Senast ändrad: 21 september 2018, 11:43:42 av Bosse64 »

Utloggad Grönbete

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblåset
« Svar #111 skrivet: 21 september 2018, 12:18:30 »
Min Toshiba RAS-10JKVP-E från 2003 ger maximalt 60 grader från innerdelen med full fläkt vid plusgrader och ner till 0 grader ute. Hade under många år en tempmätare med sladden instucken genom gallret på de manuella luftflödesreglagen. Sen är det bara till att följa. Om det är -5 ute skickas 55 grader max. -10 och det är 50 grader. Upp till 65 grader om jag bara för att testa kör full värme och fläkt när det är 20 grader ute. Tycker 45 grader verkar oerhört klent när det är -2 ute (som trådskaparen skriver). Men jag kanske har fel.

Hej,

Tack för jämförelsevärden. Skall kolla min temp på pumpen nu när det blir kallare och nu när jag gjort om installationen.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ny FH35 installerad idag men endast 46 grader i utblåset
« Svar #112 skrivet: 23 september 2018, 18:35:49 »
Hej igen :)

Jag har gjort en del justeringar själv på min pump eftersom företaget inte hört av sig fastän den var fel installerad och jag drev det mot Arn.

hursomhelst, utedelen har jag flyttat så att jag nu har 10 cm mellan husvägg istället för 2 cm som jag hade efter att installatören i vintras satte dit den.
Det kan ju göra lite granna.

Satte på den för nån vecka sen, dock smäller det i den nu som det inte gjort innan när den arbetar. Får se hur det går.

även 10 cm är i minsta laget
om du haft 2cm förstår jag att du inte fått så mycket värme

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 479
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!