Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FÃ¥ uppdaterade ämnen att visa alla ämnen som övervakas även om ingen postat?  (läst 3623 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Är det möjligt att få "Uppdaterade ämnen" att visa alla ämnen som övervakas även om ingen skrivit något nytt?

Och de gånger någon har skrivit något nytt, få ämnet att hamna överst, i fet stil?

Eller det kanske kräver för mycket programmering att göra så?

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
Jag lägger dom som bokmärken, då får du dom sorterade som du vill med blå lampa på om något nytt är skrivet..
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag lägger dom som bokmärken, då får du dom sorterade som du vill med blå lampa på om något nytt är skrivet..

Du menar i browsern va?
Har du IE? Jag kör med Firefox.

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
Nej klicka på "lägg till bokmärke" (se bilden) när du läser en tråd.

..tillägg: och öppna en lista med dina bokmärken med en knappen Mina bokmärken
« Senast ändrad: 12 februari 2014, 19:01:26 av bopakoster »
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jaså, på så vis!

Ja det funkar ju, även om man manuellt måste lägga till varje ämne. Men jag skall prova, kanske är rätt smidigt ändå.

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Förresten, det går inte att ställa in så varje tråd man skriver i automatiskt hamnar i "Mina bokmärken", ungefär som "Uppdaterade ämnen" gör va? Hittade iaf ingen inställning, men jag kanske har missat nåt?

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
Trycker du på "Nya svar" uppe till vänster visas just nya svar endast i de trådar du själv skrivit i.

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Trycker du på "Nya svar" uppe till vänster visas just nya svar endast i de trådar du själv skrivit i.

Ja precis, det är just det som också heter "Uppdaterade ämnen" som denna tråd handlar om. Det är bara det, att om ingen skrivit i de trådarna, så syns ju inte trådarna alls. Jag efterfrågade samma funktion, bara att alla trådar syns oavsett om de blivit skrivna i eller ej.

Exakt som det är på Byggahus.se
Där ser man ju alltid de trådarna man skrivit i, oavsett om det tillkommit nya inlägg eller inte. Och OM det har tillkommit nya inlägg så är trådarna markerade med fet stil och hamnar överst i listan automatiskt. Rätt smidigt.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Menar du att jag i så fall skulle få upp en lista med typ 4000 ämnen som jag skrivit i?
Vad kan vitsen med det vara?

Du kan prenumerera på underrättelser om det är nåt viktigt, både på ämnensnivå och på tavelnivå, du kan sedan i din profil "Underrättelser och e-post" se alla inlägg du prenumererar på.

På "Profil"/visa inlägg kan du se alla ämnen du varit aktiv i.
Så visst finns möjligheten, men det kräver tre knapptryckningar istället för en.

Nya svar är ju egentligen svaret man vill ha, i vilka av de ämnen där jag varit aktiv har nya inlägg kommit, men som sagt, vill du se alla dina inlägg så finns det att tillgå i din profil.
« Senast ändrad: 13 februari 2014, 08:08:27 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Flinta

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 628
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Menar du att jag i så fall skulle få upp en lista med typ 4000 ämnen som jag skrivit i?
Vad kan vitsen med det vara?

Ja typ :D ...fast naturligtvis så det hamnar på flera sidor, kanske 10-20 ämnen på en sida.
Vitsen är att man snabbt kan komma in i trådar man har skrivit in och därmed också även följt. För min del är det just att jag snabbt skulle kunnat gå tillbaka och sett en rekommendation, tips eller annan viktig info. Och detta via "Uppdaterade ämnen" för enkelhets skull.
En annan anledning är att det är lätt att få upp en tråd om man redan tittat på en ny uppdatering men ej svarat direkt. För om man har tittat i tråden så kommer inte den tråden upp igen i "Uppdaterade ämnen". Och om man då vill skriva ett inlägg senare, och man har besökt någon annan sida emellanåt, så syns ju tråden inte längre i "Uppdaterade ämnen" så man får gå via Profil istället och leta efter rätt tråd bland inläggen.

Citera
Du kan prenumerera på underrättelser om det är nåt viktigt, både på ämnensnivå och på tavelnivå, du kan sedan i din profil "Underrättelser och e-post" se alla inlägg du prenumererar på.

Jovisst kan man det, men då måste man komma ihåg att prenumerera på de också, eller bokmärka de eller så. Inte alltid man tänker på det om man inte är van och det kräver "aktiv" prenumeration.
Därför gillar jag "Uppdaterade ämnen" väldigt mycket, för där finns ju en automatisk historik, synd bara jag ej kan se ämnen som ej uppdaterats.

Detta är självklart ingen kritik och jag hoppas inte du tar det sÃ¥ heller  ;) ...ville bara ställa frÃ¥gan om det var möjligt att Ã¥stadkomma. Men är det inte möjligt sÃ¥ är det ingen fara :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!