Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: nÃ¥n som har erfarenhet av FLEXIT SL 4 R!  (läst 6177 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dan-Ã¥ke

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
nån som har erfarenhet av FLEXIT SL 4 R!
« skrivet: 19 april 2009, 13:07:42 »
tjena!
har fått en offert på en mekanisk ventilation med värmeåtervinningen SL4 RER EC med vatten batteri &separat kanal för köksfläkten priset skulle vara runt 40000 monterat & klart låter det ok?
finns en hemsida som man kan läsa om aggregatet tror jag har inte kollat sidan än men adressen är www.flexit.com
tacksam för svar mvh Dan Andersson

Utloggad Cenit

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 20
  • Karma +0/-0
SV: nån som har erfarenhet av FLEXIT SL 4 R!
« Svar #1 skrivet: 19 april 2009, 20:27:18 »
Vi har denne i huset våres og er veldig fornøyd med den, men vi har skjelden under -5 ute så vannbatteriet har ikke mye effekt når fremledningstemperartur på vannet er maks 33-35 grader. Hadde ikke brukt penger på ett vannbatteri dersom vanntemperaturen ikke kommer over 40 grader.
Har satt temperaturen på manøverpanelet til laveste nivå og da kommer ikke vannbatteriet på selv med -9 ute og vi reagerer ikke på at innluften er kald selv uten forvarming.
Kjøkkenviften har vi lagt direkte over tak da jeg ikke ønsker denne gjennom aggregatet selv om den muligheten finnes.
Greenline HT+ C6 med 130m energibrønn som varmer 180m2 ved hjelp av gulvvarme. Tilkoblet vannbatteri i en Flexit SL4R varmegjenvinner.

Utloggad Hasse G

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 357
  • Karma +0/-0
SV: nån som har erfarenhet av FLEXIT SL 4 R!
« Svar #2 skrivet: 16 maj 2009, 20:39:55 »
Jag har precis installerat denna,funkar bra,hyfsat tyst,vattenbatteri strök jag tveksamt om det lönar sig, dessutom finns frysriken.
Bosch 6kw,123m aktivt hål,170kvm, radiatorer,Uppsala
Nibe 730, 120kvm, Nyköping

Utloggad JesseJames

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 119
  • Karma +1/-0
SV: nån som har erfarenhet av FLEXIT SL 4 R!
« Svar #3 skrivet: 20 maj 2009, 20:11:43 »
Jag har ett sådan och är jättenöjd, har kört det i snart två år. Väldigt låg förbrukning
tack vare ec motorerna. Jag bor i stockholms trakten och kör med elbatteriet urkopplat.
Du lär inte behöva vattenbatteriet. Inte ens veckan i vinter när det var runt -15 var det
något problem med för kall luft in utan extra värming.
63kvm + 63kvm källare under utbyggnad till 130+140kvm. IVT HT+ E11 med 300/160 beredare och 100l arbetstank. 205m aktivt hål, granit. Dalmas i exil i Stockholm.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!