Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lite tips om att "snÃ¥la" ??  (läst 1380 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ipppe

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Valbo/Sverige
  • Antal inlägg: 83
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Lite tips om att "snåla" ??
« skrivet: 03 november 2007, 16:29:32 »
Hejsan...

Har en anläggning med x-15 som går finfint... Tycker att jag har fått en bra snurr på inställningarna och allting fungerar som det ska... Jag har inte vågat mig på finjusteringen riktigt än...

Tänkte om nÃ¥gon har nÃ¥gra enkla riktlinjer och tips pÃ¥ hur man ska "snÃ¥ljustera" pumpen, sÃ¥ att man har den värmen man vill ha men att pumpen gÃ¥r sÃ¥ snÃ¥lt som möjligt... Själv har jag inte mycket koll pÃ¥ alla finjusteringar som kan göras, det verkar ju finnas hur mycket som helst  ;)

Anläggningen består av x-15, 300l VVB, 180m2 hus med radiatorer och golvvärme, 70m2 garage med fläktkonvektor... inne- och utegivare....

Har även en elmätare kopplad till pumpen, en Kamstrup 382... SÃ¥ har man koll pÃ¥ varenda kilowatt...  ;)

Kom gärna med alla tips ni har för att putsa elräkningen ännu mer  :)

mvh
« Senast ändrad: 03 november 2007, 16:41:04 av ipppe »
********

IVT X-15 *** Borrdjup 2 x 160m *** 300L VVB *** Uppvärmd yta = 273m2 --- Enplansvilla 208m2 med golvvärme + radiatorer --- Garage 65m2 med IVT 42NM43 fläktelement ***

********

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!