Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 01 mars 2025, 23:00:25 »Instämmer i att det är helt ofarlig spänning vid tempgivaren (s k SELV, safety extra low voltage). Den matas med 5 V via ett motstånd på några kohm i värmepumpen, spänningen ute vid givaren kan jämföras med vad man får ur t ex ett gammaldags platt ficklampsbatteri eller en USB-laddare.
Innan du dömer ut givaren, kasta ett öga på kabeln till den också. Ofta är installationen gjord med billig telekabel som vittrar sönder med tiden om den sitter utomhus, utsatt för väder och vind.
Innan du dömer ut givaren, kasta ett öga på kabeln till den också. Ofta är installationen gjord med billig telekabel som vittrar sönder med tiden om den sitter utomhus, utsatt för väder och vind.
.png)











.png)




gäster: 2937
dolda: 0
användare: 0