Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi FH eller LN  (läst 2107 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mitsutoshi

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Mitsubishi FH eller LN
« skrivet: 04 juni 2019, 18:43:54 »
Tjena! Jag har en tvåplansvilla med fjärrvärme som jag tänkt installera två luftvärmepumpar i för AC på sommaren och delvis ersättare för fjärrvärme övrig tid. Kollar nu på Mitsubishi FH och LN. Man kan säga att jag är typen som helst köper något beprövat med ett bra "track record" så att säga, helst i slutet på sin produktionscykel ( jämför Volvos classic-modeller som brukar släppas i slutet av varje cykel). Produkten brukar vara som allra bäst då. Därav sneglar jag på FH som verkar passa mig som handen i handsken så att säga....förutom att jag läst att den knäpper vid avfrostning. Är detta något som är fixat vid detta lag? Annars är LN mer intressant trots att den har Wifi och R32 som jag personligen inte har något som helst behov av och egentligen inte vill betala mer för.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi FH eller LN
« Svar #1 skrivet: 04 juni 2019, 21:08:14 »
FH är en otroligt bra pump och extremt prisvärdig med väldigt god driftssäkerhet

Utloggad Mitsutoshi

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi FH eller LN
« Svar #2 skrivet: 04 juni 2019, 21:15:39 »
Absolut, har också konstaterat att den verkar vara alldeles ypperlig. Dessa knäppningar vid avfrostning som den verkar ha en historia kring, vet någon vad det orsakas av, om det är enstaka exemplar eller vanligt förekommande etc? Det är i princip det som gör att jag tvekar.

Shade00

  • Gäst
Shade00
SV: Mitsubishi FH eller LN
« Svar #3 skrivet: 05 juni 2019, 21:20:24 »
Har själv en LN och den knäpper också vid avfrostningar. Förmodligen plasten som knäpper pga temperaturskiftningarna. Tror inte man kan komma bort från det men har läst att om man ökar stödvärmen så knäpper den inte lika mycket men känns som att det inte är ekonomiskt att ha mycket dyr stödvärme för att få bort knäppningarna.

Utloggad Mitsutoshi

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mitsubishi FH eller LN
« Svar #4 skrivet: 09 juni 2019, 20:01:52 »
Tack för ditt svar. Pratade med en installatör som sa att man kunde fixa detta om behov uppstår genom att smörja bättre än vad fabriken tydligen gör.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!