Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fujitsu km09 slim vs Daikin solo  (läst 3537 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gooner

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Fujitsu km09 slim vs Daikin solo
« Svar #15 skrivet: 13 september 2020, 19:12:11 »
Ursäkta jag stjäl tråden men men jag står och väljer på samma pumpar men till ett nybyggt garage på 40 m2.
Men prisskillnaden är mycket större. Elon tar 17.000:- för Fujitsun och en lokal kylfirma tar 20.800:- för Daikin, båda med installation.
Bara pumpen kostar ju Fuji 12.995:- men vad kostar Daikin ? hittar inte det någonstans.


Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9624
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Fujitsu km09 slim vs Daikin solo
« Svar #16 skrivet: 13 september 2020, 19:18:18 »
Daikin Solo säljs bara med installation av auktoriserad Daikin återförsäljare vad jag har förstått. Sedan finns det en rad olika Solo-modeller så man måste ange beteckningen för att veta vilken man diskuterar. Snarlika Daikin Siesta säljs via nätet och t.ex. Polarpumpen har dessa i sortimentet. Också Siesta har flera olika varianter så mer exakt beteckning är viktig.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad Gooner

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Fujitsu km09 slim vs Daikin solo
« Svar #17 skrivet: 13 september 2020, 19:54:40 »
Daikin Solo säljs bara med installation av auktoriserad Daikin återförsäljare vad jag har förstått. Sedan finns det en rad olika Solo-modeller så man måste ange beteckningen för att veta vilken man diskuterar. Snarlika Daikin Siesta säljs via nätet och t.ex. Polarpumpen har dessa i sortimentet. Också Siesta har flera olika varianter så mer exakt beteckning är viktig.

Glömde skriva det, men det är Daikin Solo XRH25 som jag syftar på vilket också trådskaparen var ute efter om jag fattat det rätt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!