Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Adapter till Danfoss Link Termostat?  (läst 1282 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mazzabrazza

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Adapter till Danfoss Link Termostat?
« skrivet: 08 april 2012, 21:28:08 »
Hej,

Jag håller på att utrusta mitt hus med Danfoss living system och behöver tips om nån adapterlösning.

I mitt hus har jag nog alla fabrikat, årgångar och modeller av radiatortermostater som finns vilket gör det lite spännande att få mina nya termostater att passa.

I tv-rummet sitter det två radiatorer som har, om jag förstått det hela rätt, tp-ventiler med m20x1,5. Den enda lösning jag hittat är att först köra en adapter från m20 till m28 sen en adapter från m20 till m30 för att kunna montera mina nya danfoss termostater.. Vet inte hur bra lösning det är att köra två adaptrar på varandra.. Vad tror ni, kan det funka? Har monterat denna lösning på en av radiatorerna nu, får väl se hur bra det går. Nån som har ett tips på en annan lösning annars? Vill helst inte behöva byta hela ventilhuset då jag tycker det verkar lite bökigt..

Tacksam för tips!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!