Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Greenline C7 - Pressostat hög  (läst 15344 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« skrivet: 24 januari 2007, 00:31:18 »
Hej!
Tänk att det finns forum för allt, tom värmepumpar! Så glad jag blev när jag hittade detta!
Har en IVT C7:a som i princip gått som en klocka sedan 2001 men har nu följande problem:

Hade ett par tre stopp i december med larm pressostat hög, rensade filter och luftade värmslingan och efter tredje rundan verkade det lugna ner sig.
Natten till i måndags upptäckte jag nya larm, kl var c:a 03:00 och jag försökte en timme eller två att fixa det men gav upp. Larmen var (i turordning):
- Pressostat hög
- Hög retur VP
- Värmebärare ut max
- Elkassett (4 larm)
- Värmebärare ut max
- Pressostat hög (2 st larm)
- Elkassett
- Pressostat hög (2 st larm)

Upptäckte i alla fall att varmvattnet var onormalt varmt. Kallade på service som kom ut i måndags em och konstaterade att växelventilen satt fast i bottenläge. Bytte den och allt såg ut att bli bra. Luftade och kollade filter senare på kvällen.

Allt frid och fröjd, trodde jag...

MEN, vid läggdags (givetvis) hade jag nya larm:
- Pressostat hög och c:a en timme senare Elkasset-larm, hade inte uppmärksammat det första larmet.
På tisdag (idag) morgon samma visa och sedan två gånger till under kvällen, ingen luft i systemet och filterna är rena.

Upptäcker nu att givare GT11 har på tok fel värden. GT10 (köldbärare in) har 5.1 grader, och köldbärare ut, GT11, har 32.0 grader !!! Så skall det ju inte vara.

Förslag någon??

Jag planerar att kalla hit service i morgon för en backning pÃ¥ jobbet, men  eftersom man inte kan vara säker pÃ¥ att det är "den skarpaste kniven i lÃ¥dan" som kommer hit kunde det vara bra att vara förberedd.

Tack
Göran Samuelsson
Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #1 skrivet: 24 januari 2007, 06:58:21 »
Nu på morgonen hade den stannat igen "Pressostat hög" + "Elkasett", så vi hade det lite kallt när vi vaknade.

Jag lyckades återställa elkassetten, man fick trycka rejält hårt på knappen vilket varken jag eller servicekillen som var här i förrgår hade lyckats med. Jag såg att han tryckte men tydligen inte tillräckligt hårt. Förhoppningsvis slipper vi få kallt nu i alla fall...

Återstår larmet "pressostat hög", undrar om det har med GT11 att göra...

Tacksam för alla föslag.
/Göran Samuelsson

Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #2 skrivet: 24 januari 2007, 08:59:12 »
Din värmepump styr väl på returtempen, om returtempgivaren visar för lite, eller glappar, kan den lura värmepumpen att köra upp tempen tills kompressorn löser ut, även elpatronen löser till sist om returtempen inte visar att önskad temp nåtts.

Om det inte är någon tempgivare (kolla alla så de visar rimliga värden) så låter det som brist på flöde i systemet, antingen har du för hög kurva och alla termostater i huset stänger vilket kan resultera i "obefintligt" flöde, eller så har du något fel på cirkulationspumpen.

Defekt givare på tappvarmvattnet (Temp i beredaren) borde kunna ge samma typ av fel som defekt returgivare.

Jag tror på tempgivarproblem. Inte ovanligt på IVT, det borde din installatör ha kontrollerat.

KB ut (GT11) borde inte påverka, men jag är lite osäker på om IVT styr något med den.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #3 skrivet: 24 januari 2007, 09:50:37 »
Fel på returtempgivaren eller någon annan givare låter ju rimligt enligt ditt resonemang, och möjligen cirkulationspumpen.

Skruvade lite på circpumpen igår kväll och den verkade fungera, jag kunde höra skillnaden i flöde när jag ändrade varvtalet, men jag funderade på att den var varm. Om jag känner på pumpen hölje är den varmare än rören som går till och från, men det kanske är normalt?

Jag trodde inte heller att pumpen styr med GT11, men man kan ju aldrig vara säker.

Har felanmält nu på morgonen, och får hoppas att dom har tid att komma, och då får jag se till att han kollar de relevanta givarna.

Det finns tydligen ingen som har akut service för sådana här pannor (som det finns för oljepannor) utan man får rycka en installatör från ett ordinarie jobb. Svagt tycker jag, nuförtiden borde det finnas underlag för det.

Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #4 skrivet: 24 januari 2007, 10:04:53 »
Citera
Skruvade lite på circpumpen igår kväll och den verkade fungera, jag kunde höra skillnaden i flöde när jag ändrade varvtalet, men jag funderade på att den var varm. Om jag känner på pumpen hölje är den varmare än rören som går till och från, men det kanske är normalt?

helt ok...

Citera
Jag planerar att kalla hit service i morgon för en backning pÃ¥ jobbet, men  eftersom man inte kan vara säker pÃ¥ att det är "den skarpaste kniven i lÃ¥dan" som kommer hit kunde det vara bra att vara förberedd.

jadu.. inte alla hästar hemma kanske  ;) det gäller att gardera sig...


Om elpatronens överhettningsskydd löser har du nåt så hemskt varmt, långt över vad en VP kan prestera. Långt varmare än vad som behövs dessutom!!!!
 NÃ¥t tok med flödet (det ser du pÃ¥ tempskillnad mellan stig och retur) eller styren.
kanske det är styren som har fått fnatt, funkar normalt ibland osså helt plötsligt fullt ös på allt!!
Eller så är det så att den vill "bara" stå i vv läge men gasar absolut max!?
Jag är säker på att du inte kan få elpatronen att lösa om den jobbar med vattnet i radiatorslingan med normalt flöde!

Höftskott frÃ¥n en som knappast har vassa knivar  *roflmao* ;D *vinkar*
Men jag är nöjd ändÃ¥  a:gl >:D

Visa nu det här för servicekillen när han kommer.... ja och ditt första inlägg ocksÃ¥  >:D >:D >:D
Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9733
  • Karma +19/-4
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #5 skrivet: 24 januari 2007, 10:09:50 »
Har samma typ av pump men ett nummer mindre. GT11 styr inte något, det är bara en indikation. GT10 verkar hög också.
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #6 skrivet: 24 januari 2007, 10:37:59 »
Visa nu det här för servicekillen när han kommer.... ja och ditt första inlägg ocksÃ¥  >:D >:D >:D

Nae... man skall inte vara stygg. Dom gör sÃ¥ gott dom kan och är faktiskt riktigt trevliga ocksÃ¥ och dÃ¥ vinner dom pÃ¥ poäng enligt mig.  Thumbsup

Men jag minns en diskussion som de två montörerna som monterade min anläggning hade angående bypassröret, och övrig rördragning. Dom hade inte en aaaning, men dom följde i alla fall ritningen även om det inte blev jättesnyggt. Det elektriska fick jag själv fixa för där hade firman också ett vitt hål på kartan (trots "totalentrepenad"... Mitt förtroende för branschen är, kan vi säga, avmätt avvaktande...

Elpatronen tror jag har löst ut i måndags, min växelventil satt ju fast och det innebar att varmvattnet har varit mer än 70 ºC, när jag kollade tempen c:a 4 timmar efter larmet var den nere i 69 ºC.

Det finns en tempskillnad mellan stig och retur, kommer inte ihåg siffrorna nu, är på jobb, men de verkade rimliga, i alla fall för en amatör som mig.

Problemet är ju att det inte varit några problem alls tidigare mer än de vanliga glömma-rensa-filterna. Alltså har jag inte lärt mig hur min anläggning är i friskt läge. Jo, när den var ny var man ju himla intresserad, men det är ju 6 år sedan...


Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #7 skrivet: 24 januari 2007, 11:07:09 »
Helt rätt inte hetsa.... jag tyckte bara det va sÃ¥ roligt, med knivarna  ;)

Som jag gissade då att elpatronen jobbade "mot" varmvattenberedaren.

MEN den borde ändå inte lösa, den ska stängas av innan av styrdatorn!!!

Kan va fel där!?

Vi vill gärna veta hur det går för dig! Vi är ju nyfikna!

Hoppas det fixar sig, rejäl pump har du det är bra att slippa snordyrt tillskott!!



Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #8 skrivet: 24 januari 2007, 18:09:01 »
Jaha, då var det klart! Reparatören tillbringade ytterligare två timmar här medans jag var på jobb. Denna dag har nog inte gått ihop ekonomiskt... ??? Tror jag nog får jobba minst en eller två dagar till för att betala dessa besök..

Han ringde mig på jobb och fick besked av mig att mäta alla temperaturer och kolla så att givarna visar rätt, samt att byta GT11 som ju visar rent åt h-e..

Tror nog att han mätte, men när han skulle testköra så bar pumpen sig konstigt åt och han konstaterade glapp i PS1-kortet. Så det bytte han... PS-1-kortet är ett litet kretskort med ett gäng skruvplintar av Phoenix-typ och en kontakt á la strömkontakt till ATX-moderbord (PC) där ett litet mindre kort som går till REGO via en bandkabel sitter. Det gamla PS1-kortet ser okay ut och verkar vara av bra kvalitet så jag tvivlar lite på detta. Möjligen kan de kablar som satt mot kortet varit bristfälligt ditskruvade. Hur som helst så går pannan nu, vi får väl se om den fortsätter med det...

När jag kom hem så snyggade jag till lite i det råttbo av illa skalade kablar som dolt sig bakom manöverpanelen, det var inte snyggt gjort från början och det blev inte bättre av detta kortbyte. Mina år som stationsbyggare på televerket på 70-talet har satt sina spår, en snygg kabeldragning resulterar oftast i en tillförlitligare funktion. Så var det gjort, har retat mig på det enda sen den monterades!

I villervallan glömde han att byta GT11. Elände också... och jag vill inte ha hit fler reparatörer för en sån skitsak... Så jag passar på att fråga här på forumet:
- Vad är det för sorts givare? Kan jag handla den tex på Elfa då byter jag den själv, så blir det ordenligt gjort till rätt pengar!

/Göran
Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #9 skrivet: 24 januari 2007, 18:14:44 »
Den är nog lätt att byta... jag tror du får en i ett brev om du frågar direkt hos tillverkaren!

Men har han glömt det gÃ¥r det ringa och meddela att han inte fÃ¥r betalt för Ã¥terbesöket som mÃ¥set till  >:D
Då kan han ju titta till pumpen igen också....
Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #10 skrivet: 24 januari 2007, 19:03:10 »
Jag blir så trött...

Trycket sjunker på varmsidan, manometern på mitt tryckexpansionskärl sjunker sakta men säkert... Lokaliserar felet till övertrycksventilen som sitter på detta kärl, det droppar ur röret hela tiden. Reparatören använde denna ventil till att släppa på trycket och det har den inte gillat riktigt, verkar det som.

F-n jag har inte tid med mer sånt just nu. Några enkla tips???
Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #11 skrivet: 24 januari 2007, 19:54:48 »
Här en bild på den trilskande säkerhetventilen: (se föreg inlägg)



Några tips hur man angriper denna och får den tät??
Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #12 skrivet: 24 januari 2007, 19:58:27 »
Vrid på den några varv, snabbt, sitter det skit i tätningen så kan det lossna och den blir tät igen.

Glöm inte fylla på mer vatten sedan. Normalt minst 0.5 Bar (kg) bör det vara, har du pumpen i källaren, minst 0.7.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad GoranS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #13 skrivet: 24 januari 2007, 20:17:31 »
Hah!  Tack för den Rickard!!   Det gjorde susen!

Återstår bara att skaffa en GT11-givare. Förutom IVT, var finns dom??
Har bergvärme, en IVT Greenline C7 med 130 m borrhål sedan 2000/2001 då jag bytte från oljeeldning. Värmer även min pool med denna.
Pumpen klarar värmebehovet utan tillsatsel, enda gången elkassetten går in är vid avbränning, den går inte ens in vid -20.
Är medicinteknisk ingenjör med inriktning på IT och har jobbat med IT och kommunikation sedan det hette ADB ;o)
Är även medlem på www.poolforum.se, och heter bara "Goran" där men känns igen på att jag har samma avatar. (Arne Anka)

Utloggad luckyman

  • Känd frÃ¥n TV
  • Dignitär inom värmepump
  • ****
  • Stad/land: se
  • Antal inlägg: 2040
  • Karma +11/-11
  • Kön: Man
  • We´re all from the ghetto, Halleluuujah
SV: IVT Greenline C7 - Pressostat hög
« Svar #14 skrivet: 24 januari 2007, 20:19:04 »
Du har väl en trygghetsförsäkring på din värmepump kanske??
Normalt följer 6 år med installationen så den kanske har gått ut om du inte förlängt med 4 år
I sådana fall behöver du inte betala någonting för de kostnader som medföljer för dina problem.
Mest kyla men lite värme också

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!