Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kalla golv  (läst 7488 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tobias2007

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Kalla golv
« skrivet: 03 januari 2008, 10:36:11 »
Hej

Bor i ett 1 och 1/2 plans hus frÃ¥n -76 med kalla golv pÃ¥ neder vÃ¥ningen. Det är gjuten platta pÃ¥ mark eller vad det kallas ,sula kanske? När vi flyttade in fick jag ta bort en heltäckningsmatta under ett klickgolv det gjorde att det blev riktigt kallt pÃ¥ golvet. Tänkte plocka upp golvet igen om det gÃ¥r utan att man tar sönder det. Men vad ska jag använda som isolering mellan betongplattan och klickgolvet för att det inte ska bli kallt. Japp, jag är en nybörjare  studs

//Tobbe
« Senast ändrad: 03 januari 2008, 12:14:13 av Tobias2007 »

Utloggad luckyman

  • Känd frÃ¥n TV
  • Dignitär inom värmepump
  • ****
  • Stad/land: se
  • Antal inlägg: 2040
  • Karma +11/-11
  • Kön: Man
  • We´re all from the ghetto, Halleluuujah
SV: Kalla golv
« Svar #1 skrivet: 03 januari 2008, 19:01:05 »
Golvvärme ska vara riktigt varmt å gott har jag hört på håll ^-^ b00k
Mest kyla men lite värme också

Utloggad Tobias2007

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Kalla golv
« Svar #2 skrivet: 03 januari 2008, 19:47:55 »
 :) jo men det fixar jag nog inte att lägga in. Skulle behöva nÃ¥gon form av isolering annars fÃ¥r jag väl lägga in en heltäckningsmatta igen.


Utloggad T-bird

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 130
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Kan man klaga pÃ¥ att förbrukningen vart för lÃ¥g,?
SV: Kalla golv
« Svar #3 skrivet: 04 januari 2008, 00:25:59 »