Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Konstigt förfarande gällande fakturor  (läst 2871 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Konstigt förfarande gällande fakturor
« Svar #30 skrivet: 27 augusti 2021, 20:28:16 »
Det är skillnad på företag och företag  ::)
Det här företaget har inte bra omdömen och verkar förekomma en del hos Arn och andra ställen så skicka allt till en mailadress som man inte vet hur många har tillgång till lockar inte.

Verkar betydligt lättare för dom att skicka en ny korrekt faktura eller skicka en kredit så inbetalningen stämmer.

Vet inte varför jag ska leka bank och låna ut pengar då det inte står i avtalet dontknow
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4718
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Konstigt förfarande gällande fakturor
« Svar #31 skrivet: 27 augusti 2021, 20:51:16 »
Jag betalade in 5000:- mindre än vad fakturan var på så totalsumman blir rätt på det som var överenskommet.
Skrev jag så otydligt  ::)
Det jag menar är att du har betalt ett ostridigt belopp enligt dom premisser som angetts, man ska klart och tydligt informera om att det är ett ostridigt belopp, summer eller annat behöver inte nämnas. Inbetalt belopp säger bara i bokförnigen om kontouppgift som inkommande. Ett tips är att du mailar dom, hänvisa till fakturanummer , med text """ Ostridigt belopp om XXXX kronor har inbetalts och 5000 av fakturans belopp bestrides, då är det upp till dom att ev. gå vidare. Du behöver inte tänka på något, bara avvakta och se vad som kan komma. Du måste ha  på fötterna i skriftväxlingen för att klara dig.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Konstigt förfarande gällande fakturor
« Svar #32 skrivet: 27 augusti 2021, 21:23:03 »
Ja det var det jag skrev och mailade även ekonomiavdelningen som jag skrev i mitt inlägg om jag inte minns helt fel.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Konstigt förfarande gällande fakturor
« Svar #33 skrivet: 06 september 2021, 20:26:37 »
Betalade som sagt in summan som var enligt ök , drog av dom felaktiga 5000:- som fakturerades och mailade att betalning skett med avdrag så summan blev ”rätt”

Idag kommer det en påminnelse på 5000:- , om jag har betalat enligt överenskommelse så är den stora gåtan vad dom 5000:- avser 😎

Att det kan vara så svårt att bara skicka en kredit så är allt klart!!!
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Konstigt förfarande gällande fakturor
« Svar #34 skrivet: 22 september 2021, 21:38:37 »
Nu är parodin äntligen över sen ett tag tillbaka.

Dom skickade mig 5000:- som jag sen betalade in till dom så deras fakturerade summa stämmer.
Det gick tydligen inte att bara skicka en kreditfaktura på dom 5000:- av någon anledning som jag inte begriper  ::)
Måste vara en mardröm att sitta på den ekonomiavdelningen som inte verkade få ta några egna beslut om hur det skulle lösas.

Samtalstonen från dom vände snabbt när vi kontaktade en person på kommunen som ringde upp VD på företaget och då gick det plötsligt blixtsnabbt och alla märkliga upprepningar om deras policy nämndes aldrig igen.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!