Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Beställt en Q Heat 660, har jag valt rätt?  (läst 8148 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rockman

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
SV: Beställt en Q Heat 660, har jag valt rätt?
« Svar #15 skrivet: 16 oktober 2010, 12:10:05 »
Än så länge är det riktigt varmt & gött här, vi får väl se hur det blir när kylan kommer på allvar. Men vilken skillnad på lufttransport gentemot Panasonicen det är, den värmde i hallen där den satt och sedan sipprade värmen in lite till de andra rummen. Mitsubishin öser ju in värmen, framförallt i köket så nu är det bra värme i vardagsrummet också.
Får försöka ta tag i flytten av Panasonicen snart också, kommer att vara ganska enkel montering åtminstone då jag lät utedelen till den sitta kvar, rören är dragna på vinden så jag vinklar väl bara ner dom i tvättstugan istället, får höra med den som skall koppla & suga rören vad han tycker om den iden.

Mvh//Rockman

Utloggad Oskar P.

  • i branchen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1022
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
  • the good old days
SV: Beställt en Q Heat 660, har jag valt rätt?
« Svar #16 skrivet: 20 oktober 2010, 19:27:33 »
ja jag tror inte du blir besviken med FD35:an, det är en kanonpump!
rören till panasonicen hade gått aldelles utmärkt att återanvända till FD35:an, sålänge det är samma dimension, minns jag rätt så hade även 35:an 3/8" rör? var ett tag sen jag satte upp en, har blivit några 25or dock, och dom har iaf 3/8"

hursomhelst när det nu inte blev dom gamla rören så kan du göra som du säger att låta dom sitta och använda dom till panasonicen, behöver dom förlängas så finns det skarvar så att man kan förlänga dom. och kommunikationskabeln skarvar man antingen med en dosa, eller om man vill ha skarven dold i en kanalskena så använder man en sån här: http://www.expressel.se/product.html/forskruvningsskarvdosa?category_id=5823

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!